سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی‌بی‌سی: با ورود مکرون به عرصه سیاست، یک شخصیت ضدترامپ متولد شد

بی‌بی‌سی نوشت در پی خروج آمریکا از توافق تاریخی پاریس، رئیس‌جمهور فرانسه با انتشار پیامی نشان داد به شخصیتی بر ضد ترامپ تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی نوشت پیام توییتری «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور جدید فرانسه، در پی خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس که در آن نوشته شده است: «سیاره خود را دوباره به اوج می‌رسانیم» و کنایه‌ای به شعار انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا است، ظرف کمتر از 24 ساعت بیش از 140 هزار بار به اشتراک گذاشته شد. نکته جالب در این خصوص آن است که یک پنجم کاربران، این مطلب را در آمریکا به اشتراک گذاشته‌اند.

اصلی‌ترین شعار دونالد ترامپ در زمان برگزاری کمپین‌های انتخاباتیش، «آمریکا را دوباره به اوج برسانیم» بود. مکرون ابتدا در یک برنامه تلویزیونی به خروج آمریکا از توافق اقلیمی پاریس واکنش نشان داد، سپس با استفاده از شعار انتخاباتی ترامپ در پیام توییتری‌اش، توجه گسترده کاربران را به این موضوع جلب کرد.


در ادامه این مطلب امده است: به نظر می‌رسد مکرون با انتشار این پیام، به یک شخصیت بین‌المللی «ضدترامپ» تبدیل می‌شود. از آنجاییکه مردم در فرانسه، آمریکا و سراسر جهان به مکرون به عنوان یک شخصیت ضدترامپ نگاه می‌کنند، طرفداران او به سرعت رو به افزایش هستند.

بی‌بی‌سی در ادامه نوشت: همواره به فرانسه به عنوان یک کشور پیر، درون‌گرا و ناتوان برای احیای نسلش نگاه شده و در مقابل آمریکا سرزمین جوانان و انرژی بوده است؛ اما با ظهور مکرون در عرصه سیاست، دست دادن چالش‌برانگیز او با ترامپ در بروکسل و در آخر، پیام توییتریش، مردم جهان دریافتند که وی می‌تواند ترامپ را به چالش بکشد.





مکرون زمانی که تصمیم گرفت وارد عرصه انتخابات شود، اصلا به ترامپ و سیاست‌هایش فکر نمی کرد و هیچکدام از رویکردهای کنونی را در نظر نداشت؛ اما همانطوری که درهای سیاست‌های داخلی فرانسه به گونه‌ای اعجاب‌انگیز به روی وی باز شد، عرصه بین‌الملل نیز در حال شکل‌گیری به نفع اوست. مکرون در زمان حساسی روی کار آمده است و در مقابل موج «پوپولیست» (عوام‌گرایی) که با روی کار آمدن ترامپ به راه افتاده است، قرار می‌گیرد.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.