سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

نجوایی با دوست - بخش ششم

در ماه با برکت رمضان هم نوا با امام سجاد علیه السلام می شویم و از خداوند مهربان میخواهیم ما را جزو مشتاقان عبادت خودش قرار دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در ماه با برکت رمضان هم نوا با امام سجاد علیه السلام می شویم و از خداوند مهربان میخواهیم ما را جزو مشتاقان عبادت خودش قرار دهد و پاداش روزه داری مان را درک لذت عبادت در این ماه عزیز قراردهد. با هم قسمت دیگری از ترجمه نسبتا ازاد دعای ابوحمزه ثمالی را زمزمه می کنیم.

*   *   *

ای خداوندی که بهترین نیکوکارانی ؛ ای کسی که نعمت را به ما ارزانی می داری ، ای کسی که صاحب فضل وکرم هستی ، من مطمئن هستم که اعمالم نمیتواند مرا از قهر تو و قدرت مجازات تو نجات دهد و تنها به فضل و مهربانی که به ما داری اعتماد دارم و تکیه می زنم .

خداوندا ، چشم ما فقط ما به فضل و احسان توست . ای بخشنده ؛  تو شایسته ای که خلق از تو بترسند و همزمان  به مغفرتت امیدوار باشند .

ای مهربان ترین مهربانان ، با خلق خود هم به بذل نعمت احسان می کنی و هم به کرمت از گناهانشان درمی گذری. پروردگارا نمی دانیم کدامیک از نعمت هایت را سپاس گوییم ؛ آن نیکیهایی که پراکندی یا آن همه زشتیهای ما را که پوشاندی .
خدایا تو را سپاس می گویم که در بلاها دستمان را گرفتی و امتحانات سخت را برما آسان ساختی و یاری مان کردی تا درامتحانات موفق شویم .

ای خالق مهربان جهان هستی ، تو را شکر می گویم که مرا از بدترین بلاها نجات دادی و به من عافیت بخشیدی .

تو بخشنده  مهربانی هستی که هر کس را که به تو مهر می ورزد دوست داری و قلب کسی را که به درگاه تو آمده است شاد می کنی . 

یا لطیف ، بهترین سودها را کسی برده است که رشته علاقه و وابستگی را از همه کس و همه چیز بریده و آن را تنها به تو پیوند زده است . 

ای خداوند مهربان ، کردار ما زنشت و ناپسند است اما از تو میخواهیم به مهر خویش از زشتی کارهای ناپسند ما درگذری.

ای خداوند جهانیان ؛ حتی آن گنهکاری را که از روی نادانی با تو دشمنی میکند و به کارهای زشت روی آورده است  رها نکرده ای و کرم و لطف تو شامل حال او هم می شود .

خدایا صبرت در برابرکارهای ناشایست من زیاد است ؛ مرا ببخش  ودستم را بگیر تا هدایت شوم .

ای مهربانترین مهربانان و ای بخشنده ، در برابر نعمت های بیشماری که به ما عنایت کردی اعمال نیکمان بسیار ناچیز است و با وجود لطف و کرم بی  انتهای تو چگونه میتوانیم اعمال نیک خود را بسیار بدانیم .

خدایا با وجود رحمت واسعه و بی پایانت ، نمیدانم چگونه وقت توبه و بازگشت برای گنهکاران تنگ خواهد شد .

ای کسی که آمرزش بی حساب داری و ای آنکه دستت برای رحم کردن و بخشیدن گشوده است ؛ ما را ببخش .

به قلم س. جعفری . باشگاه خبرنگاران جوان کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.