سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کمک هنرمندان دیار کریمان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان

ششمین جشن گلریزان شهر کرمان با حضور هنرمندان دیار کریمان در استانداری کرمان برگزار شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمود آبادی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه های ملی جنوب شرق کشور گفت : وقتی یک فرد به دیگران احسان و نیکی می کند انگار به خودش احسان و نیکی کرده است .

وی افزود: فرهنگ و هنر در همه حوزه ها میتواند تاثیر گذار باشد حتی در بزه کاری های اجتماعی ، درواقع در بزه کاری های اجتماعی هنر در 2 مرحله می تواند تاثیر گذار باشد اول در امر پیشگیری از وقوع جرم و دوم بعد از اینکه بزه انجام شود .

وی با اشاره به اینکه هنر مند واقعی هیچ گاه بدنبال فروش هنر خود نیست بلکه با هنر خود بدنبال گره گشایی مسائل اجتماعی هستند خاطر نشان کرد:  یک اثر هنری واقعی هیچ گاه قابل سنجش با پول نیست چون هنرمند روح و کالبد خود را در آن گذاشته است .

وی تصریح کرد : هنرمندان میتوانند در تخفیف بدهی یا اخذ رضایت از شکات مددجویان یاری رسان ستاد دیه باشند .

همچنین علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم گفت : هنرمندان نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و بزه دارند.

وی افزود : یک اثر هنری میتواند تاثیر مثبتی در جامعه داشته باشد ولی ساعت ها بحث و تبادل نظر این تاثیر را نداشته باشد .

وی خاطر نشان کرد : با اجرای بعضی از برنامه های موسیقی در فضای باز مانند کنسرت ها هم می توان در بحث ورود افراد به زندان پیشگیری کرد و هم اینکه میتوان درآمد حاصله از آن را به آزادی زندانیان غیر عمد اختصاص داد.

رمضان امیری مدیر کل اداره زندانها و نائب رئیس هیات امنا ستاد دیه استان هم در این مراسم گفت : انسان ذاتا به دنبال محبت است .

وی از هنرمندان خواست با هنر خود در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در جرائم غیر عمد اقدام کنند.

 وی افزود: مددجویان غیر عمد  بنابر یک اتفاق ناخواسته گرفتار حبس  شده اند پس باید نگاه جامعه به آنان بعنوان یک فرد خلاف کار نباشد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.