سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر بازی‌های قدیم و جدید در نماگرد

برنامه «نماگرد» این هفته سراغ موضوع بازی رفته و از هفت سنگ و تیله بازی گرفته تا دوربین های واقعیت مجازی را مرور می‌کند.

سجاد گودرزی تهیه‌کننده «نماگرد» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره موضوع این هفته برنامه اظهار داشت: در این قسمت به بازی‌های مختلفی که از کودکی تا به حال آنها را تجربه کرده ایم، می‌پردازیم. از جمله بازی‌های جدید تصاویری از دوربین‌های واقعیت مجازی و بازی‌های تلفن همراه را پخش می‌کنیم.

وی افزود: بازی‌کردن در آینده کودکان تاثیرگذار است و اصلا مختص به این سن هم نیست و همه در سنین مختلف آن را تجربه می کنند. بازی ها به نوعی جزو آداب و رسوم هر شهر و دیاری هستند و بعضی از آنها ممکن است فقط مختص به یک نقطه باشند.
 
این تهیه کننده یادآور شد: در این قسمت بازی‌های قدیمی چون الک دولک، هفت سنگ، زوبازی، تیله بازی و... را نیز مرور می کنیم. همچنین به این می پردازیم که در گذشته بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی طرفدار داشت و حالا همه در گوشی تلفن همراهشان بازی دارند. یا به موضوع راه اندازی «شهربازی» ها اشاره می کنیم.
 
به گفته گودرزی در این قسمت بخش هایی از «سنگ و نان» به عنوان مستند پربیننده هفته، فیلم 100 ثانیه ای «تَه تَه» (گهواره) و ویدئوهای پربیننده فضای مجازی پخش می شود.
 
وی در پایان گفت: بخش نوستالژی این هفته، پخش انیمیشن «عمو نوروز» است که پیش از این در سال 1374 روی آنتن رفته بود.
 
«نماگرد»  جمعه 12 خرداد ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و شنبه 13 خرداد ساعت 11 بازپخش می شود.
 
کیوان ساکت اف (مجری)، رضا عاطفی (کارگردان)، مهدی مولایی (تصویربردار)، امیر ابوالفتحی (صدابردار)، علی رحیمی (گرافیک) و الهام منوچهری (تدوین) از عوامل برنامه هستند.
 
 
انتهای پیام/
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.