سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست عفو بین الملل از بحرین درباره تحقیق پیرامون شکنجه یک زن

عفو بین الملل از بحرین خواست درباره شکنجه یک فعال زن مدافع حقوق بشر تحقیق کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ سازمان عفو بین الملل روز پنجشنبه اعلام کرد بحرین باید درباره ادعاهای یک فعال زن حقوق بشر که می گوید هفته گذشته در بازداشت شکنجه شده و مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است، تحقیق کند.

مقامات بحرین در حال حاضر از اظهارنظر درباره پرونده ابتسام الصاعق که به عفو بین الملل گفته هفت ساعت در مقر دستگاه امنیت ملی بحرین در شمال شرق منامه پایتخت این کشور بازداشت بوده است، خودداری کرده اند.

بحرین که از متحدان غرب به شمار می رود و میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است سرکوب منتقدان را تشدید، دو گروه سیاسی مهم را منحل و همچنین آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی این کشور را سلب تابعیت کرده است.

عفو بین الملل اعلام کرد الصاعق اعلام کرد پس از انتقال به دستگاه امنیت ملی بحرین، چشمانش را بستند و مورد شکنجه از جمله آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

الصاعق به عفو بین الملل اعلام کرد آنها (مقامات امنیتی بحرین) می دانستند که من بینی خودم را جراحی کرده ام و دچار مشکل روده هستم به همین علت به بینی و شکم من ضربه زدند. من صدای دستگاه های شکنجه الکترونیکی را نزدیک خودم می شنیدم.

وی افزود آنها از من درباره حوادث 23 مه روستای الدراز سوال کردند یعنی زمانی که نیروهای امنیتی به منزل آیت الله عیسی قاسم حمله کردند و به سوی طرفداران او تیراندازی کردند. آنها از من درباره دیگر فعالان حقوق بشر که می شناختم سوال کردند.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.