سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

اعتیاد و مواد مخدر در راس مسایل اجتماعی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به آمار و ارقام ارائه شده از سوی اداره کل زندان های استان نشان می دهد که اعتیاد و مواد مخدر در راس مسایل اجتماعی است و 60 درصد ورودی زندان ها افراد معتاد هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  سعید شبستری روز پنجشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان افزود: دو سوم ورودی زندان ها را افراد معتاد تشکیل می دهند که نشان می دهد رابطه مستقیمی بین اعتیاد و جرایمی که اتفاق می افتد وجود دارد.
وی ادامه داد: اعتیاد، مادر آسیب های اجتماعی است و باید نسبت به کنترل و پیشگیری از مواد مخدر توجه بیش از پیش شود.
شبستری با اشاره به اینکه خانواده های زندانیان مورد حمایت کمیته امداد، بهزیستی و انجمن حمایت از زندانیان هستند ، گفت: باید سعی شود برنامه های این خانواده ها به صورت غیر دولتی توسط انجمن ها و سازمان های خیریه ساماندهی شود و از پتانسیل خیرین بیش از پیش بهره مند شویم.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه در زندان تبریز سه برابر ظرفیت آن زندانی نگهداری می شود، ولی برنامه های بسیار خوبی توسط اداره کل زندان های استان انجام می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت استانداری از رفع مشکلات موجود در زندان های استان گفت: مدیرکل زندان های استان پیشنهادات خود را جهت حل مشکلات زندان ها ارائه دهد.
وی با اشاره به اینکه 60 درصد زندانیان کم سواد یا بی سواد است، افزود: یکی از اقدامات خوبی که در زندان تبریز انجام شده ایجاد مدرسه دولتی است.
شبستری تاکید کرد: باید زندان های ما به کانون های فرهنگی و آموزشی و کتابخانه ها تبدیل شود و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که در زندان ها بسته شود و این اماکن به مراکز آموزشی، فرهنگی و اجتماعی جهت کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از مسایلی که از سال 1392 به آن تاکید داشتیم راه اندازی پرتال اوقات فراغت بود ، ادامه داد: 81 هزار و 256 نفر در استان تحت پوشش بحث اوقات فراغت قرار گرفتند که هشت درصد جوانان استان را تشکیل می دهد که این رقم بسیار پایینی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه احساس مسئولیت دستگاه ها باید در قبال اوقات فراغت جوانان افزایش یابد، گفت: خصوصی سازی و فروش فضاهای ورزشی و فرهنگی دستگاه ها به بخش غیر دولتی جهت درآمد زایی، درست نیست.
وی افزود: باید این امکانات چند ساعتی به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار گیرد اگر امروز آسیب های اجتماعی را کنترل کنیم بهتر از این است که سال های بعد خرج درمان بیماری های جسمی و روانی انان بکنیم.
شبستری اضافه کرد: نباید طوری باشد که خانواده هایی که فقیر هستند نتوانند فرزندان خود را برای استفاده از امکانات در نظر گرفته شده برای اوقات فراغت ثبت نام کنند، ضروری است دستگاه ها و سازمان های متوالی برای این مساله چاره اندیشی کنند.
وی همچنین با بیان اینکه مردم همیشه در صحنه در انتخابات 29 اردیبهشت ماه نیز حضور گسترده و پرشوری داشتند، ادامه داد: مردم ثابت کردند که دوستدار نظام و پشتیبان انقلااب هستند و در تبعیت از مقام معظم رهبری و بحث ولایت همیشه پیش قدم هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: مردم ایران اسلامی امسال نیز حماسه بزرگ دیگری را آفریدند و انتخابات بدون تنش و کوچکترین مشکلی در ارامش و امنیت کامل برگزار شد.

انتهای پیام/خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.