سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مجوز ساخت و ساز در کوچه های بن بست صادر نمی شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دلیل محدودیت در کوچه های بن بست امکان ساخت و ساز وجود ندارد، به همین دلیل اولویت ما آن است که در وهله اول بازگشایی معابر صورت بگیرد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین طرح‌های ارایه شده برای حذف کوچه‌های بن بست شهر تهران، اظهار داشت: مهمترین پیشنهاد ما در کمیسیون شهرسازی و معماری این بود که شهرداری تهران مکلف است بخشی از اعتبارات مربوط به احیا و نوسازی بافت فرسوده را در راستای بازگشایی معابر تخصیص دهد.

وی افزود: این پیشنهاد در شورای شهر تهران به تصویب رسید و دوستان نیز به آن رای مثبت دادند، به همین دلیل آن را در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران گنجاندیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بازگشایی معابر یکی از مهمترین بسته های تشویقی است، چراکه در یک کوچه باریک نفوذ ناپذیری وجود دارد و همین دلیل می شود که خودرو نتواند از این کوچه تردد کند.

سالاری با تاکید بر اینکه به موجب مفاد طرح تفصیلی برای اخذ مجوز ساخت و ساز در کوچه‌های بن بست نیاز به تامین پارکینگ است، تصریح کرد: به دلیل محدودیت قاعدتا امکان ساخت و ساز وجود ندارد، به همین دلیل اولویت ما آن است که در وهله اول بازگشایی معابر صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اگر بازگشایی معابر صورت نگیرد امکان صدور پروانه وجود ندارد، افزود: شهرداری در این زمینه هنوز موفق نبوده، به همین دلیل از شهرداری درخواست داریم تا بیشتر اعتبارات خود را به جای اتوبان سازی در حوزه نرم افزاری هزینه کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام ایا کوچه ی 1/5درطول 14متری که یک درب دارد ومنزل همجواری که درب ومغازه اش برخیابان اصلی مباشدمیتوانددرکوچه ای که دونفربه سختی میتوانندعبورکنندده پنجره ودرب بازکند