سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگیری دانشجویان آلمانی با پلیس برای حمایت از همکلاسی افغان+ تصاویر

دانشجویان یک کالج فنی در نورنبرگ آلمان برای حمایت از همکلاسی افغان خود با پلیس درگیر شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله؛ زمانیکه پلیس مهاجرت آلمان برای بازداشت یک دانشجوی 20 ساله افغان به کالج فنی نورنبرگ مراجعه کرد، با اعتراض گسترده دیگر دانشجویان کالج که تعدادشان به چند صد نفر می‌رسید، مواجه شد.


پلیس مهاجرت قصد داشت این دانشجوی افغان را به مرکز اخراج پناهجویان منتقل کند که دیگر همکلاسی‌ها به یاری جوان افغان آمدند.

دانشجویان این کالج فنی اعتراض خود را نسبت به قانون جدید دولت مبنی بر اخراج مهاجرانی که کشور آنها درگیر جنگ است، ابراز کردند. به دنبال درگیری بوجود آمده 9 پلیس مجروح و 5 دانشجوی معترض بازداشت شدند. نیروهای پلیس شهر نورنبرگ برای متفرق کردن دانشجویان از اسپری فلفل و سگ‌های تعلیم دیده استفاده کردند.


تصاویر این اعتراض خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و عده دیگری از ساکنان شهر نیز به جمع معترضان پیوسته و راهی دفتر مهاجرت در مرکز نورنبرگ شدند. در نهایت پلیس موفق شد جوان افغان را به بازداشتگاه موقت انتقال دهد تا امروز (پنجشنبه) قاضی حکم به اخراج و یا ماندن وی در آلمان دهد.


معلم‌ها و همکلاسی‌های جوان افغان اظهار داشتند وی از 4 سال پیش در آلمان اقامت داشته و همواره نمرات خوبی در مدرسه کسب کرده و رفتار شایسته‌ای از خود بروز داده بود.

بازداشت جوان افغان دقیقا در روزی اتفاق افتاد که انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در کابل 90 کشته و صدها مجروح برجای گذاشته بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.