سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح حفاظت از خرس قهوه ای در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

‌مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح حفاظت از جمعیت کنونی خرس قهوه‌ای و زیستگاه آن در راستای طرح آمایش سرزمینی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اسد الله هاشمی در نشست طرح آمایش سرزمین استان افزود: این طرح با تاکید بر ارائه راه‌حل‌های کاهش تعارضات بین انسان و خرس قهوه‌‌ای اجرا می‌شود.
 
وی بیان کرد: خرس قهوه‌ای نیازهای زیستگاهی مشترکی با انسان دارد و این باعث ایجاد تضاد بین انسان و خرس قهوه‌ای شده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: افزایش روبه رشد جمعیت انسان بخصوص اقشار کم درآمد و روستایی در منطقه، توسعه بی رویه زمینهای کشاورزی و در پی آن قطع درختان جنگلی و پیدایش زمین‌های بایر و بدون پوشش سبب شده است تا خرس قهوه‌ای در تنگنا قرار ‌گیرد.
 
هاشمی تصریح کرد: حفاطت از مناطق حاشیه‌ای و دالان‌های عبور با استفاده از تجهیزات و نیروی انسانی، اجرای طرح حفاظت از این گونه با مشارکت جوامع محلی، آگاهی سازی در زمینه تهدیدات و ارزش‌های گونه، بررسی بوم شناختی گونه و ظرفیت سازی جوامع محلی در راستای حفاظت از گونه از جمله اهداف اجرای طرح است.
 
وی با بیان اینکه کشور طی سالهای گذشته گونه شیر و ببر را از دست داد، ادامه داد: تاکنون استان هیچ گونه جانور در معرض انقراضی نداشته است و تلاش می‌شود که با برنامه ریزی‌های دقیق در آینده نیز انقراض گونه‌های جانوری را نداشته باشیم.  
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی همگان باشد، اضافه کرد: 13درصد استان تحت عنوان مناطق حفاظت شده توسط این اداره کل حفاظت می‌شود.
 
 
منبع: ایسنا
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.