سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تربیت 5 هزار حافظ در شعب جامعة القرآن در اصفهان

مدیر جامعةالقرآن استان اصفهان گفت: نزدیک 5 هزار حافظ کل قرآن کریم در سطح استان تربیت شده اند، از آنجا که این مراکز به صورت مردمی اداره می‌شود، افزایش شعب جامعةالقرآن نیازمند ورود جدی خیران به فعالیت‌های قرآنی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا عبداللهی اظهار کرد: در کل کشور بیش از 800 شعبه جامعةالقرآن وجود دارد که این تعداد در استان اصفهان به حدود 90 شعبه می‌رسد و به صورت کاملاً مردمی اداره می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مؤسسه جامعةالقرآن افزود: حفظ یک‌ ساله، دو ساله، چهار ساله و شش‌ ساله، روخوانی و روان‌خوانی، مفاهیم، تفسیر، تواشیح، صوت و لحن، تجوید و... از جمله طرح‌هایی است که در مراکز مختلف جامعةالقرآن در طول سال اجرا می‌شود.

مدیر جامعةالقرآن استان اصفهان به مرکز تخصصی تفسیر این مؤسسه اشاره کرد و گفت: این مرکز برای کسانی که حافظ کل قرآن می‌شوند و یا مدرک کارشناسی از حوزه و دانشگاه دارند، در طرح دو ساله این مرکز در 4 ترم شرکت می‌کنند تا با مبانی استخراج تفسیر از آیات قرآن آشنا شوند.

عبداللهی یادآور شد: یک مرکز کارشناسی هم زیر نظر جامعةالقرآن وجود دارد تا حافظانی که زیر مقطع لیسانس هستند با گذراندن دوره‌ای 6 ماهه با درس‌های امتحانی مقطع کارشناسی آشنا شوند و در صورت قبولی در آزمون کارشناسی و حفظ، مدرک لیسانس علوم قرآنی به آن‌ها تعلق گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که جامعةالقرآن همواره مشغول فعالیت قرآنی بوده است، ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال برای آن تفاوتی ندارد ولی در اکثر شعب جامعةالقرآن برنامه‌های جزء خوانی به صورت ترتیل و تفسیر آیات قرآن برگزار می‌شود.

مدیر جامعةالقرآن استان اصفهان اذعان کرد: آمار قرآن آموزانی که در این مؤسسه موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند، در استان اصفهان به قریب به 5 هزار نفر رسیده که به واسطه شرکت در طرح‌های مختلف جامعةالقرآن اتفاق افتاده است.

عبداللهی با بیان اینکه در کل شعبه‌های جامعةالقرآن استان اصفهان، بیش از 700 مربی مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: در هر سال دو بار طرح تربیت مربی قرآن را برگزار می‌کنیم که داوطلبان با قبولی در مصاحبه، در دوره‌های آشنایی با مبانی کودک و روش تدریس در جامعةالقرآن شرکت می‌کنند و پس از گذراندن 50 ساعت کارورزی در شعبه‌های مختلف، در صورت قبولی در آزمون نهایی و نیاز جامعةالقرآن به عنوان مربی مشغول خدمت می‌شوند.

وی بیان کرد: برنامه‌هایی برای افزایش شعب جامعةالقرآن در سطح استان اصفهان وجود داشته است که به جهت عدم مساعدت دولت به سرانجام نرسیده است و خیران هم به جهت وضع موجود اقتصادی چندان وارد عمل نمی‌شوند، بنابراین سعی کرده‌ایم شعبه‌هایی را که اکنون در اختیار داریم، حفظ کنیم.

مدیر جامعةالقرآن استان اصفهان با درخواست از خیران جهت ورود به فعالیت‌های قرآنی اضافه کرد: 15 سال پیش از قرآن آموزان هزینه‌ای بابت کلاس‌های آموزش قرآن دریافت نمی‌شد ولی امروزه حتی برای صدور گواهینامه باید مبلغی را از آن‌ها دریافت کنیم.

عبداللهی تأکید کرد: بین مؤسسات مختلف قرآنی در اصفهان هم‌افزایی خوبی وجود دارد و جلسات مشترکی به صورت ماهانه برای تبادل نظرات صورت می‌گیرد و هدف همه آن‌ها تربیت 10 میلیون حافظ بوده است، دخالتی در برنامه‌های یکدیگر اتفاق نمی‌افتد و استقلال مراکز مختلف حفظ می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و حتی حفظ یک صفحه از قرآن می‌تواند در ماه مبارک رمضان از اهداف مهم مراکز قرآنی باشد.

 
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.