سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

نجوایی با دوست - قسمت پنجم

دعای ابوحمزه ثمالی، منسوب به حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین (ع) ، دریایی از معارف بندگی و راهنمایی برای ما در مسیر عبادت معبود بی همتا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دعای ابوحمزه ثمالی ، منسوب به حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین (ع)، دریایی است از معارف بندگی و راهنمایی برای ما در مسیر عبادت معبود بی همتا . دعایی که همواره می تواند بر زبان بندگان جاری و ساری باشد اما به تأسی از مولایمان حضرت امام سجاد (ع) معمولا در ماه مبارک رمضان قرائت می شود. با پنجمین بخش از ترجمه نسبتاً آزاد این دعای شریف با شما همراه هستیم .

****

ای خدایی که گرامی ترین گرامیان هستی و ای کسی که عیبهای خلق را نهان میکنی و گناهان را میبخشی . ای معبودی که به کرمت گناه بندگانت را می پوشانی . تورا می ستایم زیرا که قابل ستایشی.

ای خالق هستی که براسرار غیب آگاهی و مجازات گنهکاران را با بردباریت به تأخیر می اندازی . تو را ستایش میکنم به خاطر صبری که پس از دانستن گناه بنده داری و به خاطر آنکه از بنده خطاکار خود میگذری آن هم در زمانیکه توانایی مجازات او را داری .

خدایا همین صفت مهربانی و خصلت گذشت تو از من است که مرا بر ادامه نافرمانی ات شجاع و حتی وادار کرده است و همین صفت عالی پرده پوشی ات است که که مرا به تداوم بی شرمی در محضر تو واداشته است .

پروردگارا ، همینکه میدانم رحمت تو بی انتها است وعفوت بی حساب ، جسور شده ام که به سوی کارهای حرام شتاب کنم.

ای بردبار ؛ ای بزرگوار ؛ ای زنده پاینده ، ای بخشنده گناهان و ای پذیرنده توبه ها ، ای بزرگ نعمت بخش و ای نیکوکار دیرینه احسان ؛ خصلت زیبای پرده پوشی ات کجاست ؟

خدایا ؛ گذشت بزرگت کجاست ؟

خالق مهربان من ؛ گشایشت کجاست ؟

ای کسی که به فریادهای کمک خواهان می رسی ، فریاد رسی فوریت کجاست ؟

ای رحمت للعالمین ، رحمت وسیعت کجاست؟ عطاهای برجسته ات کجاست ؟

ای بخشنده ، بخشش های دلچسبت کجاست ؟

ای نیکوترین نیکوکارها ، نیکی های شایانت کجاست؟ فضل عظیم ات کجاست ؟

ای بخشنده بی منت نعمت بزرگت کجاست ؟

ای خالق هستی کرمت کجاست ؟

ای کریم ؛ به حق این صفاتت که ذکر کردم مرا نجات بده و به حق رحمتت و به حق محمد و آل محمد مرا از ورطه هلاکت نجات بده.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.