سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ضرورت داشتن اقتصادی مقاوم و سالم در کشور

ضرورت داشتن اقتصادی مقاوم و سالم در کشور جز از مسیر دانش بنیان ممکن نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سید حسن علم الهدایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان در نشست خبری شرکت ساینا پردازش گسترش شرق با اشاره به اینکه ضرورت داشتن اقتصادی مقاوم و سالم در کشور جز از مسیر دانش بنیان شدن ممکن نیست گفت:: راه نجات اقتصاد، سالم سازی اقتصاد، کاهش رانت‌ها، توسعه اقتصاد مقاومتی با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری، از مسیر اقتصاد یادگیری، اقتصاد دانش بنیان و ایجاد نظام نوآوری می‌گذرد.

وی افزود: کشور ما از منظر تولید علم، دانش و نوآوری، جایگاه ویژه‌ای را در دنیا و منطقه به خود اختصاص داده است، اما چقدر این علم تبدیل به ثروت، فناوری و تجاری سازی شده است؟ و چقدر توانسته در رفاه عمومی و عدالت اجتماعی جامعه ما نقش داشته باشد؟

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت::باید متولیان امر در وزارت خانه ها، مطالبات دولتی شرکت‌های دانش بنیان را برطرف سازند تا با انرژی و انگیزه بیشتری، دستاوردهای ارزنده و ارزشمندی را در حوزه‌های مختلف در جامعه پدید آورند.

علم الهدایی با بیان اینکه کسب و کارهای کوچک و متوسط در کشور حل کننده مشکلات هستند خاطرنشان کرد: مجموعه دستگا ههای عمومی، دولتی، خصوصی، صنعت و غیر صنعت باید فناوران و نخبگان کشور در شرکت‌های دانش بنیان را مورد حمایت قرار بدهند.

مریم نعمتی مدیر روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری خراسان هم در این نشست با اشاره به فعالیت شرکت دانش بنیان بهپویان امین منتظر از شرکت‌های فناور پارک خراسان گفت:: شرکت بهپویان تن‌ها شرکت دانش بنیان حوزه بهینه سازی مصرف انرژی کشور که دارای گواهینامه صلاحیت خدمات مشاوره بهینه سازی مصرف انرژی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.

وی افزود: پروژه‌های اجرایی شرکت دانش بنیان بهپویان امین منتظر، ختم در استان نمی‌شود و اکثر این پروژه‌ها ملی است و با تیکه بر دانش فنی متخصصان داخلی توانسته اند نیاز دستگا‌های اجرایی کلان کشور را رفع کنند، که این شرکت از افتخارات پارک خراسان محسوب می‌شوند.

مدیر روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به فعالیت شرکت ساینا پردازش گسترش شرق گفت:: این شرکت فناور از شرکت‌های فعال مرکز رشد نیشابور است که با ایده سامانه همیاب ۲۴، اولین، بزرگترین و تنهاترین ساامانه اطلاع رسانی و ردیابی دیجیتال موبایل، لپ تاپ و تبلت گمشده و سرقتی در استان و کشور مطرح شد.

نعمتی افزود: در این نشست همچنین از پرچم برافراشته شده بر قله اورست با شعار آب، نان و انرژی حق تمام مردم زمین است توسط دکتر مجید مذهبی یکی از مدیران شرکت بهپویان امین منتظر رونمایی می‌شود که این مهم نه تن‌ها برای پارک خراسان و استان، بلکه برای کشور ایران افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

دکتر ایمان شریعتی مدیر مرکز فناوری نیشابور نیز در این نشست با بیان اینکه پارک علم و فناوری در راستای ماموریتی که برای توسعه تجاری سازی و ایجاد شرکت‌های فناور و دانش بنیان گام‌های مهمی را برداشته است خاطر نشان کرد: مرکز رشد فناوری نیشابور نیز یکی از قدیمی‌ترین مراکز رشد به نمایندگی پارک خراسان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند و ماموریت‌های پارک را در این شهرستان با توجه به فناوری‌های بومی دنبال می‌کند.

وی افزود: در شهرستان نیشابور زمینه‌های مختلفی در حوزه‌های فناوری از جمله کشاورزی، مکانیک، صنعت الکترونیک، انرژی و ict را دنبال میکنیم و در حال ۲۵ شرکت فناور و نوپا در حوزه‌های مذکور فعالیت می‌کنند و در مجموع ۶۰ واحد و تیم فناور را طی سالهای اخیر مورد حمایت قرار دادیم.

مهندس مرتضی تقوایی مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهپویان امین منتظر نیز در این جلسه بر حمایت مسئولین استانی و کشور بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در ایاد توسعه اشتغال پایدار تاکید کرد.

در پایان این نشست خبری ضمن پاسخگویی مسولین به سوالات خبرنگاران، پرچم برافراشته شده بر قله اورست با شعار آب، نان و انرژی حق تمام مردم زمین است توسط دکتر مجید مذهبی یکی از مدیران شرکت بهپویان امین منتظر و مهندس مرتضی تقوایی مدیرعامل این شرکت رونمایی شد.

انتهای پیام//م. ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.