سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«زندگی به سبك روح‌الله» در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد

در آستانۀ سالروز رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمينی(ره)، كتاب «زندگی به سبك روح‌الله» معرفی شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی؛ مردان بزرگ الهی علاوه بر آنكه سيره و رفتار سياسی، اجتماعی و مبارزاتی‌شان درس بزرگی است، سيره و سبك ‌زندگی شخصی و خانوادگی‌شان نيز الگوی نجات و زندگی درست است.
 
كتاب «زندگی به سبك روح‌الله» نوشتۀ علی‌اكبر سبزیان، بخش‌هایی خواندنی و جذاب از سیرۀ خانوادگی حضرت امام خمینی(ره) است که از زبان خانواده و نزدیکان نقل شده است. این قطعات از زندگی ایشان که کمتر به آن پرداخته شده، چهره‌ای دیگر از امام خوبی‌ها برایمان به تصویر خواهد کشید و خانواده‌ها را با ظرافت‌ها، لطافت‌ها و مهارت‌های دینی و قرآنی زندگی ایشان که تاکنون پوشیده مانده، بیشتر آشنا خواهد کرد. در واقع آقای سبزیان در كتاب «زندگی به سبك روح‌الله» تلاش کرده تصویر رایج از امام راحل که تنها در حصار شخصیت سیاسی و فقاهتی ایشان محصور مانده است را به نوعی دیگر به مخاطبان نشان دهد. با توجه به اینکه مشی حضرت امام(ره) در زندگی مبتنی بر سیرۀ اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) است، آقای سبزیان در ابتكاری زیبا، با آوردن روایت و حدیثی متناسب با موضوع هر خاطره، بر غنای محتوای كتاب افزوده است. 
 
كتاب «زندگی به سبك روح‌الله» با بیش از صد خاطرۀ کوتاه و دلنشین از زندگی خانوادگی امام خمینی(ره) مورد استقبال چشمگیر مخاطبان خود قرار گرفته است، به گونه‌ای که پس از گذشت دو سال از تاریخ اولین انتشار خود، به چاپ سی‌وششم رسیده؛ و به زبان‌های دیگر دنیا نیز از جمله زبان انگلیسی و بلغاری ترجمه شده تا سبک زندگی فردی و خانوادگی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران همچون سیرۀ سیاسی ایشان به حق‌جویان جهان معرفی شود؛ سیره و روشی که مورد توجه بسیاری از متفکران دنیای امروز است. كتاب «زندگی به سبك روح‌الله»، از انتشارات الشمس، از بهترین کتاب‌هایی است که الگویی مناسب و راهگشا برای همسران و فرزندان در فضای خانواده معرفی می‌کند تا با عمل به سبک زندگی اسلامی موجبات رشد فرد، خانواده و جامعه در همۀ ابعاد فراهم آید.

این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
 
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.