سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر بخش مواد تبلیغی سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان مطرح کرد؛

نیازمند نگرشی جدید در تبلیغات فیلم‌های کودکان هستیم

امسال یکی از اولویت‌هایی که در بخش مواد تبلیغی سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان خواهیم داشت، توجه به کمپین‌های تبلیغاتی است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛ امیر عابدی مدیر بخش مواد تبلیغی سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: این بخش در زمینه‌های عکس، پوستر، تیزر و آنونس بستری را فراهم کرده است که در یکی از گالری‌های اصفهان و همزمان در سالن‌های سینما با مرکزیت جشنواره همه آثار این دوستان عرضه شود و هچنین امسال یکی از اولویت‌هایی که در این بخش خواهیم داشت، توجه به کمپین‌های تبلیغاتی است، یعنی فیلم‌هایی که احیانا در این کمپین‌ها وجود داشته باشند، بررسی کرده و می‌بینیم و به سمت راهکارهای تشویقی در این زمینه حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به بحث تبلیغات در سینما گفت: در حال حاضر کار انفرادی در زمینه تبلیغات خیلی جوابگو نخواهد بود و همه باید به این گستره توجه داشته باشند و پیش از کلید خوردن فیلم برنامه‌ریزی‌ها برای تبلیغات فیلم انجام شود و یک اتاق فکر شکل بگیرد و شاخصه‌ها و روش‌های تبلیغاتی را در نظر گرفته و تعریف کنند و روش های تبلیغاتی مدنظر خود را بررسی کرده و به این نتیجه برسند که به عنوان مثال از طریق تبلیغات میدانی و یا از راه فضای مجازی به تبلیغات خواهند پرداخت. سپس در این شرایط یک کمپین شامل مدیر تبلیغات و مدیر روابط عمومی و عناصر آرتیستی که بار اصلی تهیه متریال بر دوش آنها است تشکیل می‌شود که هر کدام باید در کمپین‌ها حضور مثبت و مؤثری داشته باشند.

عابدی ادامه داد: ما نیازمند این هستیم که به تبلیغات سینما به شکل متفاوت و با نگرشی جدید بپردازیم و در زمینه سینمای کودک که دنیایی سراسر فانتزی و تخیل‌آمیز  برای کودکان است، محصول متفاوت خواهد بود و قطعا پوستری که برای سینمای کودک طراحی می‌شود با پوستر یک فیلم حادثه‌ای تفاوت دارد، در صورتی که من شاهد هستم که برخی از دوستان تفاوتی بین این دو قائل نیستند، بخشی از این اتفاقات هم به انتخاب نادرست اولیه در زمینه دعوت از افراد متخصص است.

وی درباره شاخصه‌هایی که در تمام زمینه‌های تبلیغاتی سینمای کودک باید به آن توجه داشت گفت: به کارگیری عناصری مانند رنگ و نور و در نهایت رسیدن به فضاهای شاد و طراحی‌های کودکانه‌ای که به تخیل و خواسته کودکان نزدیک باشد، از عواملی است که برای دستیابی به سینمای کودکی که بتواند سلامت نسل آینده‌سازان ما را تامین کند، اثرگذار است، پس این پدیده را باید بیشتر جدی بگیریم که جشنواره در حال حاضر به این کار توجه ویژه دارد.

عابدی درباره آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره گفت: هنرمندان در روزهای گذشته به تدریج آثار را ارائه کردند و هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم و فقط در حال انتخاب و آماده‌سازی هستیم و  بزودی آمار دقیق اعلام خواهد شد، اما اساسا چون ما از میان فیلم‌های سال‌های 93 و 94 انتخاب می‌کنیم، امیدواریم چیزی حدود 25 کار در زمینه عکس، تیزر و پوستر و آنونس داشته باشیم.

وی در مورد ترکیب هیأت داوران هم گفت: هیأت داوران در هر موضوعی باید آدم‌های حرفه‌ای و باتجربه باشند که ما یک لیست اولیه از داوران تهیه کردیم که به زودی قطعی می‌شود و اعلام می‌کنیم و امیدوارم بتونیم بهترین داورها را داشته باشیم و سالم‌ترین و غیر جانبدارانه‌ترین داوری را انجام دهیم. تمام تلاش ما این است که تیم داوران در این عرصه فعال باشند و دغدغه‌های روز جامعه را داشته باشند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.