سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

بهار جان رونمایی می شود

مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان از رونمایی آلبوم موسیقی بهار جان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان گفت: آلبوم موسیقی «بهارِ جان» که در 70قطعه، آثاری از 15 عاشیق استان در آن ضبط شده است، به زودی رونمایی خواهد شد.

جلال گودرزی سروش افزود: در آلبوم موسیقی مخصوص نوجوانان نیز اشعار سه تن از شاعران استان به نام‌های شهلا شهبازی‌حسابی، مریم زندی و مریم زرنشان تبدیل به شش قطعه موسیقی شده است؛ آهنگساز این اثر میرکمال مدنی است که در مرحله‌ی ضبط نهایی قرار دارد.

گودرزی ادامه داد: آلبوم صوتی سوم این واحد نیز تعداد 7شعر ترکی سروده‌ی تعدادی از عاشیق‌های استان را با صدای حق‌رضا فطری و با آهنگسازی مرتضی فطری در ژانر موسیقی ستنی محلی در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد که در مرحله‌ی ضبط نهایی قرار دارد.

وی افزود: آلبوم چهارم این واحد 5قطعه آکاپلّا (موسیقی آوازی بدون همراهی ساز) است که 5 شعر آئینی سروده شاعران استان به صورت چندصدایی توسط گروه کُر خوانده می‌شود و این اثر در مرحله مجوز ماکت قرار دارد.

گودرزی سروش در پایان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی موسیقی، برپایی شب آواز هگمتانه و تقدیر پیشکسوتان موسیقی استان گفت: این واحد ضمن تولید آثار فاخر موسیقایی، به اهداف و رسالت‌های حوزه هنری در زمینه خلق آثار با مضامین انقلاب، دفاع مقدس، بیداری اسلامی، خانواده و... با توجه به توانایی‌ها و نیروهای بومی استان خواهد پرداخت.

انتهای پیام/ ش

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.