سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاد حوزه علمیه؛

حقانیت اهل بیت (ع) و امام زمان (ع) مسئله‌ای واضح و روشن است

استاد حوزه عملیه گفت: حقانیت اهل بیت (ع) و امامت امام زمان (عج) مسئله‌ای واضح و روشن است و تن‌ها افرادی که غرضی داشته باشند و یا وضعیت اخلاقی و روحی آن‌ها اجازه ندهد نمی‌تواند حقیقت را بپذیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن صافی گلپایگانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه تفسیر آیات مهدوی که در موسسه الزهرا(س) برگزار شد اظهار داشت: بر اساس آیه 12 سوره مائده، اهل‌بیت(ع) از طرف خداوند برای هدایت جامعه بشری فرستاده شدند و ازصفات خاصی برخوردار هستند.
 
وی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر رضای الهی افزود: هر کسی نمی‌تواند خلیفه خدا باشد چون پیش از اسلام اهل بیت (ع) انتخاب شده بودند و اسامی آن‌ها ذکر شده است.
 
استاد حوزه عملیه بیان کرد: انبیای الهی از وجود 12 نور پاک خبر دادند که نخستین امام علی(ع) و آخرین آن‌ها امام زمان(عج) است و برای هدایت جامعه توسط خدا فرستاده شدند.
 
صافی گلپایگانی با اشاره به روایتی گفت: خدا به ابراهیم مژده داد از نسل تو پیامبر خاتم مبعوث می‌شود و از ذریه آن امام علی(ع) تا امام زمان (عج) برای ترویج معارف الهی و نشر دین نازل می‌شوند.
 
وی اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند که در میان اهل بیت (ع) وجود مبارک امام مهدی (عج) به عنوان آخرین امام است که زمین را پر از قسط و عدل خواهد کرد در حالی که از ظلم و جور پر شده است و من هم اکنون زمان ظهور او را در بین رکن و مقام در کعبه می‌بینم.
 
استاد حوزه عملیه افزود: با این همه روایات معتبر و متعدد در میان شیعه و سنی اگر کسی انصاف داشته باشد برای او مانند روز روشن است که امام زمان (عج) در پرده غیبت است و همه انبیاء و اولیاء نیز منتظر ظهور او بوده‌اند.
 
صافی گلپایگانی عنوان کرد: حقانیت اهل بیت(ع) و امامت امام زمان(عج) مسئله‌ای واضح و روشن است و تنها افرادی که غرضی داشته باشند و یا وضعیت اخلاقی و روحی آن‌ها اجازه ندهد، نمی‌تواند حقیقت را بپذیرد.
 
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.