سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

اجرای طرح فلوراید تراپی ویژه دانش آموزان در مدارس استان کردستان

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان گفت:درسال تحصیلی جاری و با برنامه ریزی‌های انجام شده ۶۰ درصد دانش آموزان استان زیر پوشش طرح فلورراید تراپی قرار می‌گیرند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،نادر منصوری گفت: طرح فلوراید تراپی ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی و پایه هفتم در ۲ مرحله انجام می‌شود که مرحله اول آن از هفته گذشته در مدارس ابتدایی آغاز شده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته این طرح توسط مراقبین بهداشت آموزش و پرورش استان در خود مدارس انجام می‌شد، اما امسال با انعقاد تفاهم نامه‌ای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به صورت تخصصی‌تر و با همراهی خانواده‌ها در مراکز بهداشتی سطح استان اجرا خواهد شد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: امسال تعداد دانش آموزان زیر پوشش این طرح نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: این طرح در راستای جلوگیری از پوسیدگی دندان در زمان بزرگسالی و ارتقای سلامت دهان و دندان اجرا می‌شود.

منصوری طول مدت اجرای این طرح در هر مرحله را کمتر از یک ماه اعلام و اضافه کرد: مرحله اول این طرح اوایل آبان ماه پایان می‌یابد و مرحله دوم نیز اواخر آذر و اوایل دی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در انجام طرح فلوراید تراپی خانواده‌ها نقش مؤثری دارند و می‌توانند همکاری خوبی با مدیران مدارس داشته باشند، بر همراهی والدین و تسریع در مراجعه به مراکز بهداشتی برای اجرای طرح تاکید کرد.

در سال تحصیلی جاری (۹۸ - ۹۷) ۲۹۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و ۸۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان کردستان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/م

60 درصد دانش آموزان زیرپوشش طرح فلورایدتراپی قرار می‌گیرند

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.