سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مسئول نشر تایماز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سیستمی برای ارزیابی کتاب وجود ندارد

هیچ سیستمی برای ارزیابی کتاب وجود ندارد و در نتیجه افت فرهنگی کتاب به این ترتیب اتفاق می‌افتد.

مجید باشعور، مدیر مسئول نشر تایماز در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مقصر بودن دولت و مردم در انتشار کتاب توسط هر کسی گفت: ذهنیت مسئولان این است که هر کتابی را که امتیاز تحقیقاتی و پژوهشی دارد، به دست ملت می دهد و یکسری کتاب‌های بی کیفیت را به عنوان امتیاز محسوب می‌کند. هیچ سیستمی برای ارزیابی کتاب وجود ندارد و در نتیجه افت فرهنگی کتاب به این ترتیب اتفاق می‌افتد. مردم دیگر نمی‌توانند به کتاب اعتماد کنند. کتاب وسیله‌ای است که باید از آن یاد بگیرند اما با این روش باید گفت خانه از پای بست ویران است.

وی افزود: یک نفر عنوان می‌کرد اگر به عنوان ناشر یک کتاب ریاضی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بفرستم، مجوز انتشار می‌گیرد. در جمهوری آذربایجان هر کسی نمی تواند کتاب منتشر کند. کتاب ها در کمیته ای تخصصی بررسی می شود. سپس 10 هزار جلد از آن کتاب را چاپ می کنند. کتاب‌های بی کیفیت روی میزان کتابخوانی مردم تاثیر زیادی گذاشته است. باید دانست مردم به مطلبی که از درستی آن آگاهی ندارند، پول نمی‌دهند.  

مدیر مسئول نشر تایماز با اشاره به اعتماد نکردن مردم به کتاب اظهار داشت: همه چیز دست به دست هم داد و صنعت نشر را پنچر کرد. به این سادگی نمی توان از وضعیت کنونی که در صنعت نشر ایجاد شده است، بیرون رفت. هم اکنون دولت باید بازار نشر را به طور کامل چک و نظارت کند.
 
 
 
انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.