سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین‌بار؛

بومی‌سازی ابزار درون‌چاهی RTTS در کشور

ابزار درون‌چاهی فوق سنگین RTTS سایز 18 و پنج‌ هشتم اینچ برای نخستین‌بار در کشور ساخته شد.

ابزار درون‌چاهی فوق سنگینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ جهانگیر شجاعی، مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران در تشریح این خبر بیان داشت: ساخت RTTS در این سایز در نتیجه تعامل نزدیک میان متخصصان این شرکت و یک شرکت سازنده قطعات و تجهیزات صنعت نفت تحقق یافت.

وی با بیان این‌که RTTS در ردیف ابزار اساسی است که در لایه‌آزمایی و ابزار ویژه خدمات فنی تخصصی حفاری کاربرد دارد، تصریح کرد: این ابزار در عملیات تعویض اسپول و ایمن‌سازی یک حلقه چاه در میدان نفتی دارخوین بوسیله دکل حفاری 89 فتح، آزمایش میدانی را با موفقیت کامل پشت سرگذاشت.

شجاعی اذعان داشت: این ابزار از لحاظ سایز و دانش فنی از سوی کارشناسان مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت، مورد تایید قرار گرفته و در بکارگیری آن با بخش عملیات حفاری شرکت هم‌افزایی به عمل آمد.

مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران افزود: ساخت RTTS در سایز 18 و پنج‌ هشتم اینچ از نظر تکنیکی با اهمیت و بر اساس استانداردهای روز جهان صورت گرفته و با اعمال فشار بسیار بالا، تستنهایی و در چرخه عملیات این مدیریت قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: این شرکت تنها دارنده سایزهای فوق سنگین RTTS شامل 14 و پنج‌ هشتم اینچ، 18 و پنج‌ هشتم و 20 اینچ در کشور است و قادر است مجموع این خدمات را در همه سایزها از جمله چهار و یک‌ دوم، هفت و پنج‌ هشتم، 9 و سه‌ هشتم و 13 و پنج‌ هشتم اینچ به شرکت‌های متقاضی داخلی و خارجی ارائه کند.

جهانگیر شجاعی گفت: این ابزار با کاربردهای متنوع در عملیات ایمن‌سازی چاه‌های نفت و گاز، تزریق اسید، سیمان و مگنست، نشت‌یابی لوله‌های جداری، تعویض اسپول و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.