سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای یک پرونده؛

داستان زیرمیزی 350 هزار تومانی در اسکواش و مسافری از هند

ماجرای یک پرونده از این پس موضوعات پنهان ورزش را در قالب گزارش به اطلاع مخاطبان می رساند و در اولین بخش اسکواش زیر ذره بین خبرنگار ما قرار گرفته است.


به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتهام بازیکن ملی پوش اسکواش به سرمربی تیم  ملی باعث شد ماجرای پرونده جدید در اسکواش را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
 
ملی پوش پس از بازگشت از مسابقات متهم به کم کاری و سفر توریستی می شود و همین شخص پرونده سوء استفاده مالی سرمربی از زمین اختصاصی ملی پوشان را مطرح می کند استفاده از زمین ملی پوشان برای افراد عادی و شاگردان خصوصی با مبلغ هر نفر 350 هزار تومان! 

 کم کاری های ملی پوش و داستان های حضورش در هند و ماجرا اینگونه آغاز شد:

حدود یک ماه پیش ملی پوشان تیم اسکواش کشورمان برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا عازم هند شدند و متاسفانه نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و نتیجه مناسبی کسب کنند.
 
پس از بازگشت تیم ملی از مسابقات آسیایی هند، کادرفنی تیم با سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش جلسه ای را برگزار کردند.
 
سرمربی تیم ملی گزارشی مبسوط و کامل از رفتار ورزشی و اجتماعی تک تک اعضای کاروان اعزامی به مسعود سلیمانی ارائه داد و اظهار داشت تعدادی از ورزشکاران اعزامی دیگر به انتخابی‌های تیم‌های ملی دعوت نخواهند شد و افزود بدلیل اصرار و پافشاری برخی از مسولان علی رغم مخالفت کادر فنی این افراد به کاروان تحمیل شدند. البته این اعزام حقانیت تصمیمات کادر فنی را بار دیگر به اثبات رساند، چون بعضی از ملی پوشان از حیث نگاهی که به فلسفه اعزام به هند را داشتند در نوع رفتار عملکرد خود هیچ شباهتی به یک بازیکن تمام عیار ملی نداشتند و نقش توریست را ایفا کردند و به همراه دیگر مربیان ملی و مدیر تیم‌های ملی پیشنهاداتی دادند که مورد موافقت رئیس فدراسیون قرار گرفت مسعود سلیمانی اعلام داشت در اوضاع فعلی با فشار و استرس فراوان هزینه‌های بزرگ اعزام‌ها را تامین می‌کند و قرار نیست عده‌ای توریست در نقش ورزشکار آن هم از نوع ملی بیت المال را هدر دهند و اراده ما این است که بازیکن ملی ما تکلیف اش با خودش روشن و محترم باشد و طبق تصمیمات اعضا و خروجی جلسه مقرر شد که نفرات نهایی تیم ملی در جوانان و در بزرگسالان طبق ضوابط بدون برگزاری مسابقه انتخابی مستقیم و با بررسی عملکرد فنی و رفتاری ورزشکاران در گذشته و آخرین اعزام به هند توسط کادر فنی به فدراسیون پیشنهاد و دعوت شوند.
 
از سویی کارنامه فنی و رفتاری اعضای اعزامی به هند به روسای هیات‌های استان مربوطه بصورت مکتوب ارسال شود. اسامی نفرات تایید شده در بخش دختران و پسران پایان خرداد ماه سال جاری جهت عضویت در تیم‌های ملی از طریق سایت فدراسیون اعلام می‌شود. وی در خاتمه افزود که بایستی در بخش بانوان اطلاعات فنی و دانش علمی مربیان ملی در کشور ارتقای بیشتری یابد که در این حوزه مربیان بخش آقایان می‌توانند دانش خود را با روحیه‌ای ملی انتقال دهند و با انسجامی بیشتر تیم‌های ملی بانوان و آقایان رشد نمایند در پایان مهدی رهنما با پیشنهاد کادر فنی تیم‌های ملی به عنوان مدیر تیم‌های ملی هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان با تایید رئیس فدراسیون انتخاب شد.
 
البته این پایان کار نبود و برای چهار بازیکن تیم ملی اسکواش نامه ای از سوی فدراسیون ارسال شد.
 
 
 
 
عرفان جمشیدی یکی از ملی پوشان حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا - هند بود که مورد اتهام کادرفنی تیم ملی اسکواش قرار گرفته است.
 
وی در صفحه اینستاگرام خود خطاب به سرمربی تیم ملی متن ذیل را منشر کرد:
 
به نام خداوندجان و خرد
جناب آقای محمدحسین سنایی
سرمربی محترم تیم ملی اسکواش جمهوری اسلامی ایران
ضمن عرض سلام به جنابعالی و همکاران گرامی تان

امروز نامه‌ای به دستم رسید، که در کمال تعجب و تاسف مطالبی در آن اذعان داشته اید که کاملاً خلاف واقع است این موضوع من را به عنوان یک عضو کوچک خانواده اسکواش و کسی که سال‌های بسیاری برای به اعتلا رساندن پرچم کشور عزیزم ایران سخت مصمم ساخت تا نامه‌ای را برای ثبت در تاریخ و روشن شدن اذهان اسکواش، توجه مسولان محترم وزارت ورزش، توجه و اقدام بایسته هیت رئیسه و ریاست محترم فدراسیون اسکواش، توجه بیشتر و جدی‌تر اهالی محترم ورزش و همچنین اقدام به خیر جنابعالی به رشته‌ی نگارش درآورم:

جناب اقای سنایی
جنابعالی ضمن برشمردن دلایلی که برای عدم نتیجه گیری تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی اسیا ابراز فرمودید، تلویحاً اصلی‌ترین دلیل را حرفه‌ای نبودن بازیکنان تیم ملی عنوان کردید. بازیکنان تیم ملی سالیان سال است که از خانواده، زندگی و همه علایق شخصی خود زده اند تا به اینجا برسند و همگی در لیگ برتر کشور بازی میکنند باید بفهمیم و بررسی نماییم که چرا این بازیکنان که در سطح کاملاً حرفه‌ای زندگی و ورزش می‌کنند در مسابقات هند در نظر شما حرفه‌ای بازی نکردند.

جناب اقای سنایی
شاید بتوان گفت که مربیگری یک هنر است و این هنر نیاز به توانایی، دانش، مطالعه، تجربه، تمرین، مهارت، کاریزما و قدرت رهبری و مدیریت دارد بدیهی است سر مربیگری یک تیم ملی این ویژگی‌ها را در حد بسیار بالایی نیازمند است، شما کدامیک از فاکتورهای ذکر شده را در حد متوسط و نه خیلی بالا در حد این مسولیت خطیر از بیشتر سرمربیان پیشین تیم ملی در خود دیده اید که مسولیت سنگین این تیم را پذیرفته اید؟! پذیرش هر مسولیتی لازمه داشتن حداقل شرایط است ایا داشته اید؟!

جناب اقای سنایی
ایا انتقال انرژی، هیجان، تحرک و جنب و جوش اقای امجدخان و ساکب خان در پشت کورت که در تمامی طول بازی تیم ملی را رهبری می‌کرد و تحرک مربیان با دانش و به روز دنیا مانند مانیوم را دیده اید؟ ایا دلیل ان را می‌دانید؟ میشود یکبار توضیح دهید که چرا در تمامی زمان مسابقات بازیکنان تیم ملی در هند بر خلاف این مربیان بزرگ کاملا ریلکس به تماشای مسابقه مشغول بودید؟ ایا می‌دانید ارتباط تک تک بازیکنان با سرمربی و تحرکاتش همانند ارتباط یک رهبر ارکستر در یک گروه موزیک می‌باشد، ایا بازیکنانی که شما غیر حرفه‌ای نامیدید این ارتباط را با شما دارند؟
 
جناب اقای سنایی
ایا شما اقدامی جهت هماهنگی کامل بازیکنان با سرمربی تیم ملی کرده اید؟
ایا شما از دانش روز مربیگری مبنی بر این که باید حداقل سه ماه قبل از هر تورنمنتی اردو اماده سازی برپا کنید اطلاع دارید؟

جناب اقای سنایی
ایا در چنای هند در روز قبل از مسابقه شما با ما حتی یک دقیقه هم جلسه‌ای پیرامون مسابقات گذاشته اید؟ ایا میدانید این رفتار شما باعث افت شدید تمرکز و کاهش چشمگیره هماهنگی عصب و عضله شده و در نتیجه کاهش شدید مهارت و تصمیم گیری صحیح را سبب می‌شود؟!، ایا باز هم ما بازیکنان غیر حرفه‌ای هستیم؟

جناب اقای سنایی
ایا می‌دانید بازی گرفتن و برنامه دادن به بازیکن یکی از فاکتورهای موفقیت یک مربی و تیم وی است؟! ایا تفاوتی فاحش بین بازی عرفان جمشیدی و برادران شاملی با یک بازیکن تراز اول هندی یا مالزیایی یا شرق اسیایی اینقدر زیاد است که شما ما را غیر حرفه‌ای خوانده اید؟!

جناب اقای سنایی
مگر نه این است که شما و همکارانتان در کورت‌های فدراسیون اسکواش با یدک کشیدن لغب واهی سرمربی تیم ملی همه کار از جمله شاگرد زدن و پول گرفتن و سر کیسه کردن والدین محترم بچه‌های مظلوم و عاشق اسکواش انجام می‌دهید؟! غیر از و ظیفه اصلیتون که تمرین دادن و اماده کردن اعضای تیم ملی است؟! اقای سنایی دوره باندبازی و لمپن بازی دیگر تمام شده است، در عصر حاضر همه ما باید به فکر افتخار افرینی برای کشورمان باشیم.

جناب آقای سلیمانی
به اعتقاد بنده بهترین کسی که می‌تواند مسولانه به داد تیم ملی برسد جنابعالی هستید، این فرصت تاریخی را از دست ندهید و با یک تصمیم انفجاری و شرافتمندانه با مطالعه و بررسی رزومه مربیان توانمند داخلی یا خارجی فردشایسته‌ای را برای پذیرش این مسولیت سنگین فدراسیون اسکواش پیشنهاد دهید به خدا این رفتار نه تنها از ارزش جنابعالی کم نمیکند بلکه نشان می‌دهد تا چه حد میهن پرست، با ایمان و صادق می‌باشید، برای شما ارزوی موفقیت وبرای تیم ملی کشورم ارزوی بهترین شدن در اسیا و جهان را دارم. عرفان جمشیدی بازیکن حال حاضر تیم ملی اسکواش جمهوری اسلامی ایران 
 
 
عرفان جمشیدی ملی پوش اسکواش کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اتهامات که به وی وارد شده است گفت: داستان از جایی آغاز شد که چند هفته پیش به مسابقات اسکواش قهرمانی آسیا - هند اعزام شدیم، مسابقاتی که تا قبل از آن نه اردوی و نه تمرینی برگزار شد. هیچ جای دنیا مرسوم نیست که ورزشکاران ملی پوش بدون برگزاری حتی یک اردو وارد مسابقاتی شوند. کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان برای برگزاری ساده‌ترین مسابقه تیم ملی از بیست روز قبل ملی پوشان را برای برگزاری اردو و تمرینات فرامی خواند. اما تیم اسکواش ما حتی یک جلسه تمرین نداشت.
 
ملی پوش اسکواش افزود: سنایی سرمربی تیم ملی شاگردی دارد به نام سجاد زارعیان که از بازیکنان خوب و مطرح است. در مسابقات انتخابی تیم ملی زارعیان به بهانه مصدومیت شرکت نکرد، اما ۳ هفته بعد همین ورزشکار در مسابقات بین المللی کیش شرکت کرد و مقام سوم را از آن خود کرد. هدف سرمربی تیم ملی از این حرکت که زارعیان به مسابقات هند اعزام نشود این بود که بنده و سایر ملی پوشان بدون هیچ تمرینی وارد این رویداد بشویم و نتیجه نگیریم.
 
جمشیدی تصریح کرد: در این مسابقات سنایی سرمربی تیم ملی بیشتر شبیه تماشاچی بود که کنار "کورت" (زمین مسابقه اسکواش) حضور داشت و به نوعی منتظر شکست ورزشکاران ملی پوشان بود.
 
اسکواش باز کشورمان خاط نشان کرد: در خصوص این اتفاقات اعتراض خود را به فدراسیون ارائه داده ایم، اما متاسفانه رابطه کادرفنی و مسئولان فدراسیون بسیار خوب است و به اعتراض ما رسیدگی نکردند.
 
عرفان جمشیدی در ادامه گفت: ۱۲ سال است که عضو تیم ملی اسکواش بودم و به خاطر تیم ملی در سال فقط چهار - پنج روز کنار خانواده ام بودم. در این دوازده سال هر بلایی که خواستن سرم آوردن، اما سکوت کردم. اما در این مورد که بازی با آبروی من است سکوت نمی‌کنم و تا جایی که بتوانم می‌ایستم.
 
وی گفت: ملی پوشان را بدون یک جلسه تمرین و اردو آماده سازی راهی مسابقاتی کردند که حریف هنگ کنگی ما ۶ ماه در اردو بود و از بهترین امکانات استفاده می‌کرد، آیا به نظر شما با این وضعیت تیم ملی کشورمان می‌توانست در مسابقات آسیایی هند نتیجه بگیرد.
 
ملی پوش اسکواش کشورمان افزود: دلیل حضور ما در مسابقات قهرمانی آسیا - هند فقط این بود که سنایی سرمربی تیم با اعلام اینکه این نفرات قابلیت حضور در تیم ملی را ندارند و به صورت کامل ما را تخریب کرد تا نفرات جایگزین و مد نظر خود را بتواند به تیم دعوت کند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در مسابقات آسیایی هند آماده اجرای برنامه ها و دستورات تاکتیکی و فنی از سوی سرمربی تیم ملی بودیم اما متاسفانه هیچ برنامه ای به ما داده نشد و توریست های گرامی بنده را گردشگر معرفی کردند در صورتی که هر لحظه منتظر برگزاری تمرین بودیم.
 
جمشیدی در پایان خاطرنشان کرد: سرمربی تیم ملی اسکواش بدون اطلاع وزارت ورزش و با لقب سرمربی تیم ملی، شاگرد خصوصی می‌گیرد و در محل تمرینات ملی پوشان با دریافت مبلغ ۳۵۰ هزار تومان در ساعت تمرین ما با وعده حضور آن‌ها در تیم ملی تجارت می‌کند. این در حالی است که من باید از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در آن محل تمرین کنم، اما اجازه تمرین به دلیل حضور شاگردان خصوصی سرمربی تیم ملی به بنده داده نمی‌شود.

نکته: آیا ملی پوش فوق با نظر سرمربی و البته با شرکت در مسابقات انتخابی به عضویت تیم ملی درآمده یا خیر؟ اما نکته مهم تر اتهام وارده اگر صحت داشته باشد به عهده مراجع ورزشی و قضایی است که باید رسیدگی شود و بابت سو استفاده مالی آفای سرمربی باید پاسخگو باشد و نکته آخر اینکه آقای ملی پوش باید در مورد اینگونه اتهامات اسناد خود را ارائه دهد.
اینها بخش اول پرونده رسیدگی به وضعیت اسکواش است و در بخش دوم بزودی ابعاد دیگری از پشت پرده اتفاقات در مسابقات اسکواش هند و سالن تمرینات و شاگرد خصوصی ها منتشر خواهیم کرد.

(ادعاهای فوق از سوی ورزشکار مورد نظر می باشد و در حد اتهام است و هنوز از سوی مرجعی تایید نشده است)
 
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.