سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تولید پودر فروسیلیس از ضایعات

برای اولین بار در کشور، پودر فروسیلیس 15 درصد با مش کمتر از 45 میکرون در اصفهان تولید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر عامل کارخانه متالوژی پودر سنا گفت: این مجموعه برای اولین بار در کشور توانست فروسیلیس 65 درصد را به پودر فروسیلیس 15 درصد با مش بندی کمتر از 45 میکرون تبدیل و در صنایع سرب و روی کاربردی کند.

مهرزاد بی ریایی افزود: در گام اول تولید، ضایعات آهن و فولاد از دیگر کارخانه های دیگر وارد چرخه تولید شده و سپس با روش ذوب و اَتمیزه آبی به پودر فروسیلیس تبدیل می شوند که این محصول در معادن سرب و روی به دلیل پایین بودن عیار کنستانتره سرب و روی و برای غنی کردن کانه های آنها استفاده میشود.

وی با اشاره به اینکه با تولید این محصول نیاز کشور از واردات پودر فروسیلیس برطرف می شود ادامه داد: تولید این پودر در داخل کشور، در مقایسه با پودرهای چینی بیش از 30 و در مقایسه با پودرهای کشور آفریقای جنوبی 40 درصد ارزان تر تمام می شود، بطوریکه با تولید 20 تن پودر فروسیلیس، از خروج سالانه 500 هزار دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.

مدیر بازرگانی کارخانه متالوژی پودر سنا هم گفت: مهمترین مشکلاتی که در راه تولید این محصول وجود دارد، بحث نقدینگی، دارایی و مالیات و بیمه است که بر سر راه بیشتر مجموعه های تولیدی وجود دارد و سبب افزایش قیمت تمام شده تولیدات داخلی نسبت به رقبای خارجی آنها می شود.

 
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.