سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیران مدارس هیچ وجهی را دانش آموزان دریافت نکنند/با مدیران متخلف برخورد قانونی می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هیچ وجهی از دانش آموزان دریافت در موقع ثبت نام دریافت نمی شود و اگر مدیری خلاف این عمل کند با او برخورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علیرضا کاظمی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروزدر نشست خبری که با محوریت موضوع ثبت نام دانش آموزان در مدارس برای سال تحصیلی ۹۷ - ۹۶ گفت: تمام تلاش ما این است که امسال ثبت نامی روان و اسان با رویکرد "نزدیک‌ترین مدرسه بهترین مدرسه است" داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پروژه بازگشایی مدارس و ثبت نام کار سنگینی است که قبل از ۲۰ خرداد شروع می‌شود و تا مهر و بعد از آن ادامه دارد افزود: در حوزه ستاد ثبت نام تقسیم کار انجام شده است و برابر با آیین نامه اجرایی مدارس دانش اموزان باید یک شرایطی که قانون تعیین کرده داشته باشند، همچنین از لحاظ محدوده مکانی نیز شرایطی تعیین می‌شود که باید دانش اموزان ان را نیز رعایت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تن‌ها پولی که دانش اموز باید اجبار پرداخت کند پول کتاب و بیمه است مبلغ بیمه ۷۵۰۰ تومان است. بقیه وجوهی که اولیا و دانش اموزان پرداخت می‌کنند بابت خدماتی از جمله سرویس و فوق برنامه است که اصلا اجباری نیست.

کاظمی افزود: توصیه ما به مدیران این است هیچ وجهی از دانش اموزان دریافت نشود و اگر مدیری خلاف این عمل کند با او برخورد می‌شود.

وی گفت: حدود ۱۰ هزار ۵۰۰ واحد اموزشی و ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش اموز داریم که تن‌ها ۲۵۰ هزار دانش اموز عملا درگیر ثبت نام هستند، و امار شکایاتی که سال گذشته داشتیم ۹۰۷ شکایت بودکه به نظر می‌رسدعددی که داریم به نسبت به حجم ثبت نام خیلی کم و کمتر از نیم درصد ثبت نام است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: شکایات مردمی به چهار روش حضوری کتبی تلفنی و سامانه‌ای دریافت و رسیدگی می‌شوند که تیم‌های نظارتی در ایت زمینه پیش بینی شده است و هدف ما این است که کمترین مشکل را داشته باشیم.

کاظمی گفت: در حوزه بازگشایی مدارس نیز شش کارگروه تشکیل دادیم و فرایند باز گشایی مدارس از الان شروع شده است.

وی یکی از چالش‌های ثبت نام سال گذشته را مدارس هیت امنایی عنوان کرد و افزود:هیچ مدرسه هیئت امنایی حق در یافت پول از اولیا را ندارد و مدرسه هیئت امنایی مثل بقیه مدارس بابت خدماتی که ارائه میدهند می‌توانند بعد از جلسه انجمن اولیا از والدین داوطلبانه بنا به استفاده از خدمات پول دریافت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فلسفه تشکیل مدارس هیئت امنایی این است که از ظرفیت فکری معنوی و مادی افرادی خارج از مدارس استفاده کنند. 

وی گفت: کتاب‌های ابتدایی و پیش دانشگاهی قبل از آغاز مدارس در قالب جشن کتاب توزیع و در مجموع حدودا ۱۵ میلیون جلد کتاب اموزشی کمک اموزشی و سی دی‌های اموزشی در استان توزیع می‌کنیم.

انتهای پیام//ا. آ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.