سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

افتتاح نخستین سینما در پلدختر

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی از افتتاح نخستین سینما در این شهرستان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز شنبه ۱۳ خردادماه جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کاظمی گفت:این سینما با اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیون ریال و به عنوان پیشرفته ترین و مجهزترین سینما در استان لرستان و با ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر در هر سانس افتتاح می شود.

وی افزود: این سینما قابلیت پخش یک سانس در صورت قطع برق را دارد و دارای سرور حرفه ای است که قابلیت دریافت آنلاین فیلم های روز سینمای کشور را از موسسات و شرکت های پخش فیلم دارد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این که نبود سینما به عنوان یک خلاء فرهنگی برای مردم پلدختر احساس می شد و همچنین در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان در ابتدای دوره نمایندگی خود به فکر احداث سینما در این شهرستان بودم.

وی افزود: بر این اساس از طریق وزارت ارشاد موضوع پیگیری و مکاتبات متعددی انجام شد که منجر به دستور وزیر ارشاد مبنی بر نصب تجهیزات سینما در پلدختر شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان گفت: این پیگیری ها منجر به صدور دستور وزیر ارشاد و در نهایت تخصیص اعتبار و انعقاد قرارداد و راه افتادن سینما در پلدختر شد.

کاظمی افزود: با دعوت شخص نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افتتاح سینما در شهرستان حضور پیدا خواهد کرد.

وی هدف از این دعوت را افتتاح سینما و تامین بودجه و اعتبار برای تاسیس مرکز فرهنگی هنری در پلدختر عنوان کرد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین بازدید معاون وزیر ارشاد از پروژه کتابخانه نیمه تمام شماره ۲ پلدخترکه باید تلاش شود در این سفر برای آن اعتباری در نظر گرفته و به نتیجه برسد از دیگر برنامه های معاون وزیر در پلدختر خواهد بود.

کاظمی گفت: پیگیری جدی و موافقت برای تخصیص اعتبار راه اندازی دفتر نمایندگی ارشاد اسلامی معمولان و تقویت موسسات فرهنگی و قرآنی شهرستان از دیگر اهداف دعوت معاون وزیر ارشاد به شهرستان پلدختر است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.