سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقیف فشنگ تیراندازان در گمرک/سلاح خالی تیراندازان در آستانه جام جهانی

تعداد زیادی از فشنگ تیراندازان به دلیل مشکلات ترخیص در گمرگ توقیف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مشکل تهیه فشنگ تیراندازان از معضلات اصلی ورزشکاران در تمرین است که ورزشکاران به دلیل کمبود فشنگ کافی قادر به انجام تمرین مستمر نیستند.

چندی پیش فدراسیون تیراندازی با تهیه تعداد زیادیفشنگ توانست مهمات مورد نیاز تیراندازان را تامین کند و تا حدی این مشکل را برطرف کند اما با مشکل جدی ترخیص از گمرک فرودگاه مواجه شده است و مسولان گمرک اقدامی در جهت حل این مشکل تیراندازان انجام نداده اند و با جود پیگیری های مسئولان فدراسیون توجهی به ترخیص فشنگ ها ندارند.

این در حالی است که تیم ملی تیراندازی هفته آینده جام جهانی تیراندازی جمهوری آذربایجان را در پیش دارد و اردوی ورزشکاران با تعداد محدودی از فشنگ انجام می شود. 

تیراندازان در جام جهانی هند که اوایل امسال برگزار شد با مشکل کمبود فشنگ روبه رو بودند و پس از مسابقات نیز با وجود تهیه فشنگ مورد نیاز موفق نشدند آنها را وارد کشور کنند.

لازم با ذکر است که مربی تیم ملی تفنگ در مسابقات اخیر توانسته است تعدای فشنگ برای تیراندازان فراهم کند اما باز هم در فرودگاه با مشکل ترخیص روبه رو شده است. در حال حاضر نزدیک به 20 هزار فشنگ تیراندازان در گمرک وجود دارد که به خاطر برخی مسائل در فرودگاه توقیف شده است.

این برای چندمین بار است که تیراندازی برای ترخیص سلاح و مهمات در گمرک با مشکل مواجه می شود.

**مربی تیم ملی تفنگ؛ مشکل ترخیص فشنگ تنها همکاری مسئولان را می طلبد

ابراهیم اینانلو درباره مشکل فشنگ تیراندازان تصریح کرد: تیراندازان هفته آینده جام جهانی تیراندازی آذربایجان را در پیش دارند و این در حالی است که تیراندازان ما همچنان با مشکل کمبود فشنگ روبه رو هستند و در تمرینات مجبوریم تعداد محدود فشنگ در اختیار تیراندازان قرار دهیم.

وی افزود: با وجود اینکه مشکل تهیه فشنگ تیراندازان برطرف شده است توانستیم به سختی قشنگ های مورد نیاز برای تمرین تیراندازان را فراهم کنیم اما با مشکل ترخیص فشنگ در گمرگ روبه رو شدیم. ما برای هر مسابقه تعداد محدودی فشنگ برای تیراندازان تهیه می کنیم که جوابگوی نیاز تیراندازان برای سایر مسابقات نیست. براین اساس در مسابقات جهانی هند موفق شدیم 8 هزار فشنگ تهیه کنیم اما وقتی به فرودگاه رسیدیم اجاره ترخیص مهمات را به ما ندادند و با وجود اینکه فدراسیون تلاش زیادی برای حل این مشکل انجام داده است اما بازهم به بن بست خوردیم. در مسابقات تیراندازی آلمان نیز موفق شدم با رایزنی 9400 فشنگ برای تیراندازان فراهم کنم اما باز هم این محموله با مشکل ترخیص از گمرک مواجه شده است.

سرمربی تیم ملی تیراندازی در ادامه عنوان کرد: تیراندازان ما در حالی تمرینات خود را بدون فشنگ سپری می کنند که تعداد زیادی از آنها در گمرک و منتظر دستور مسئولان برای ترخیص است. نکته جالب توجه این است که با وجود سختی هایی که برای تهیه فشنگ کشیدیم وقتی به فرودگاه می رسیم اجازه ورود آنها را نداریم. سرپرست فدراسیون تیراندازی تا کنون تلاش زیادی برای حل این مشکل انجام داده است اما مسولان همکاری لازم را در این زمینه نداشتند.

وی افزود: تیراندازان با تعداد فشنگی که در گمرک توقیف شده است به راحتی می توانند تمرینات خود را پشت سر بگذرانند و برای چند ماه تمرین کنند اما در حال حاضر به دلیل کمبود فشنگ تمرین تیراندازان با محدودیت برگزار می شود.

رقبای ما با 20 هزار فشنگ تمرین می کنند

اینانلو خاطر نشان کرد: تیراندازان ما با وجود محدودیتی که برای تمرینات رشته خفیف دارند اما با این حال در مسابقات برون مرزی و حتی المپیک عملکرد چشمگیری دارند. سایر کشورها برای یک تیرانداز 20 هزار فشنگ در نظر می گیرند تا تمرینات خود را انجام دهند اما ما به دلیل محدودیت هایی که داریم این تعداد فشنگ را برای کل تیم تیراندازی در طول چند ماه در نظر می گیریم و قتی هم فشنگ های موردنیاز تیراندازان را تهیه می کنیم اجازه استفاده از آنها را نداریم.

وی در ادامه گفت:تیراندزان رشته خفیف به دلیل کمبود فشنگ در تمرینات فقط حالت گیری می کنند تا شرایط بدنی خود را حفظ کنند واز سطح مسابقات دور نشوند. هر تیرانداز برای اینکه آماده حضور در مسابقات شود لازم است روزانه 500 تیر شلیک کند اما تیراندازان ما تمرینات خود را بدون فشنگ انجام می دهند.

مربی تیم ملی تیرانداری گفت: امیدوارم مسئولان هر چه سریع تر مشکل ترخیص فشنگ را برطرف کنند چون تیراندازان به زودی جام جهانی آذربایجان را در پیش دارند و همچنان بدون فشنگ هستند.

حضور جام بزرگ در مسابقات آذربایجان کمرنگ است

وی درباره آمادگی تیراندازان برای شرکت در جام جهانی آذربایجان تصریح کرد: مسابقات آذربایجان دومین جام جهانی تیرندازان در سال جدید است و تیم تفنگ نیز با 6 ورزشکار در این رقابت ها شرکت می کند اما احتمال دارد که مه لقا جام بزرگ به دلیل مصدومیتی که دارد قادر به همراهی تیم ملی نباشد و با با 5 تیرانداز تفنگ در جام جهانی آذربایجان شرکت کنیم.


اینانلو درباره عملکرد تیراندازان در مسابقات مونیخ اظهار کرد:به دلیل اینکه مسابقات مونیخ با بازی های همبستگی کشور های اسلامی همزمان شد بهترین فرصت بود تا تیراندازان جوان بود تا تجربه یک مسابقه جهانی را داشته باشند و خود را با تیراندازان برتر دنیا محک بزنند. با اینکه تیراندازان المپیکی در در این مسابقات حضور داشتند تیراندازان ما فوق العاده کار کردند. آرمینا صادقیان با وجود سن کم به فینال مسابقات تفنگ راه پیدا کرد و درکنار تیراندازانی که چند دور حضور در المپیک را تجربه کردند به مدال برنز دست رسید وسایر تیراندازان نیز عملکرد بسیار خوبی داشتند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.