سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۹۰ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۲ هزار و ۷۰۳ کیلو مواد مخدر در در دوماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سرهنگ کریم اکبری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در 2 ماه گذشته 2 هزار و 703 کیلو و 897 گرم مواد مخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 90 درصد افزایش یافته است که در این مدت 16 شبکه توزیع و تهیه مواد مخدر شناسایی و متلاشی شده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.
وی افزود: تعداد چهار هزار و 296 قاچاقچی، معتاد و توزیع کننده مواد مخدر نیز در 2 ماه نخست سال در این استان دستگیر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد افزایش یافته است و در این مدت تعداد 156 هزار و 498 عدد قرص روانگردان کشف شده است،
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بیشترین نوع مصرف مواد مخدر در این استان را شیشه و کمترین مصرف آن را تریاک است که میزان مصرف مواد مخدر از نوع گراس و حشیش در سال جاری نسبت به سال 95 افزایش جزعی داشته است.
سرهنگ اکبری  گفت: رده سنی مصرف کنندگان مواد مخدر مرد این استان حداقل 26 تا 35 سال و حداکثر 46 تا 65 سال و در مورد زنان نیز حداقل 16 تا 26 و حداکثر 26 تا 35 سال است و در این استان تعداد 67 هزار نفر معتاد وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و 500 نفر معتاد متجاهر هستند.
وی افزود: استان آذربایجان غربی زمانی در رده چهارم از نظر شیوع اعتیاد قرار داشت و در زمان حاضر بین استان های مختلف کشور به رتبه 22 رسیده است.
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.