سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش حجم صادرات روسیه به آمریکا علی‌رغم تحریم‌ها

نماینده تجاری روسیه از افزایش حجم صادرات این کشور به آمریکا علی‌رغم تحریم‌های گسترده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی؛ "الکساندر استادنیک"، نماینده تجاری روسیه در آمریکا اعلام کرد با وجود تحریم‌های واشنگتن و دیگر کشورهای غربی علیه مسکو، حجم صادرات محصولات روسی به آمریکا افزایش داشته است.

وی گفت: «در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، حجم صادرات محصولات روسی به آمریکا با سرعت بالایی در حال افزایش بوده است که بخشی از آن به دلیل تثبیت نرخ ارز است.

روسیه بزرگترین صادرکننده محصولات نفت و گاز، ماشین آلات، فلزات آهنی و غیرآهنی، فلزات گرانبها، و همچنین خدمات فناوری به آمریکا است.

این مقام روس ادامه داد: «شرکت‌های بزرگ روسیه مانند NLMK، TNK، نوریلسک نیکل، با شعبه‌های برون مرزی به فعالیت خود در آمریکا ادامه می‌دهند و از داخل خاک آمریکا، محصولات خود را به کشورهای ثالث صادر می‌کنند.»

به گفته استادنیک، شرکت‌های آمریکایی نیز علاقمند به بازار روسیه هستند و آن را سکوی پرشی برای ورود به بازار کشورهای ثالث قلمداد می‌کنند.

بعد از ‏آنکه روسیه شبه جزیره ‏کریمه را در نتیجه یک ‏همه پرسی به خاک خود ‏ضمیمه کرد کشورهای ‏غربی اروپایی و ‏آمریکا در سال ۲۰۱۴ ‏یک رشته تحریم ‏اقتصادی علیه روسیه ‏اعمال کردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.