سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وسط پلیس فتا استان کرمانشاه انجام شد:

دستگیری مزاحم اینترنتی خانم استاد

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: دانشجویی که اقدام به توهین و فحاشی نسبت به استاد دانشگاه خود نموده بود توسط پلیس فتا استان کرمانشاه شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی کریمی در گفت‌و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رسانی پليس فتا گفت: خانم جوانی  با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت مدتی است شخصی ناشناس با ارسال پيام‌هاي توهين آميز در شبکه‌های اجتماعی و به کار بردن الفاظ زشت به وی  و خانواده ایشان توهين می‌نماید که با توجه به  آزار روحی و روانی و مشکلات خانوادگی لذا تقاضای رسیدگی به پرونده را دارد.

اين مقام انتظامي افزود: با توجه به اظهارات این شاکیه و اینکه ایشان از اساتید یکی از دانشگاه‌های معتبر استان بوده است کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی مجرمین آغاز و ‌با اقدامات علمی و پلیس متهم را ‌که از دانشجویان شاکیه بود شناسایی و پس اخذ مجوز از مقام قضائي دستگير و به این پليس منتقل کردند.

وی گفت: متهم در مواجه با دلایل فنی ناچار به بیان حقیقت شد و انگیزه خود از مزاحمت‌های مکرر برای شاکیه را، کسب نکردن نمره قبولی در درس استادش به دلیل واهی درج نمره اشتباهي، ذکر کرد که در این خصوص پرونده تکمیل و متهم برای سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شد.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان گفت:  در ماده 608 قانون مجازات اسلامی به صراحت بیان شده است که مجازات توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد تا 74 ضربه شلاق و یا از  50 هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود. با دقت در مفاد این ماده مشخص می‌شود كه جرم توهین می‌تواند به شکل گفتار، کردار، نوشتار و حتی اشارات مختلف دست و چشم و نظایر آن باشد لذا ار هموطنان درخواست داریم قبل از هرگونه اقدام به عواقب کار خود بیندیشند  و  در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  در میان بگذارند.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.