سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

علت دفن عجیب بیمار اصفهانی مبتلا به تب کنگو چه بود؟

معاون بهداشت و پیشیگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره علت دفن عجب جوان اصفهانی که بر اثر بیماری تب کریمه کنگو فوت کرده بود، توضیحاتی را ارائه داد.

محسن مشکات معاون بهداشت و پیشیگیری سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو بیماری مشترک میان انسان و حیوان بوده و از طریق ویروس به انسان منتقل می‌شود.
 
وی ادامه داد: این ویروس در طبیعت و در مهره سانان نظیر موش، خرگوش، سنجاب و حیواناتی از این قبیل بوده و غالبا این بیماری از طریق کنه انتقال پیدا می‌کند.
 
معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی در ادامه در خصوص فوت جوان ۳۸ ساله اصفهانی بر اثر کریمه کنگو و شیوه عجیب دفن این جوان گفت: به دلیل انتقال این بیماری به اطرافیان فرد فوت شده کاملا به صورت بهداشتی به خاک سپرده شد.
 
مشکات گفت: مرگ یک بیمار بر اثر تب کریمه کنگو نیازمند دریافت جواب آزمایش است که تا جواب این آزمایش نیاید نمی‌توان به طور قطعی پاسخ داد.
 
وی تصریح کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است و در کشور ما جزو بیماری‌های بومی محسوب می‌شود.
 
مشکات افزود: در این ایام که تب کریمه کنگو شیوع بیشتری دارد بهتر است مردم گوشت خریداری تازه شده را با دستکش قطعه قطعه کرده و به مدت 24 ساعت در فریزر قرار دهند و بعد از آن امکان مصرف گوشت بدون هیچ نگرانی وجود دارد.
 
معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی یادآورشد: دامداران باید دقت کنند که از تماس دست به کنه و کشتن آن با دست بدون پوشش خودداری کنند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
خوب قیمتا رو مدیریت میکنن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
گوشت را باید قبل از مصرف 24 ساعت در یخچال نگه دارند بعد به فریزر منتقل کنن لطفا اطلاعات اشتباه ندین
ناشناس
۰۴:۱۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
چرا یکی شون دستکش ندارد؟؟؟؟
ناشناس
۰۴:۱۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
چرا یکی شون دستکش ندارد؟؟؟؟
ناشناس
۰۲:۵۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
خدا مرگ اینجوری رو نصیب گرگ بیابون نکنه خیلی وحشدناکه
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
این مریضی ازکشورهای همسایه قاچاقی اوردن حیوانان مثل گوسفندمقصرنیروانتظامی وجهادکشاورزی ۲نفرازهم وطنان فوت شدمرزافغانستان اتباع خارجی وباسواری خاورمیارن چه برس حیوانان
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
این ویروس در طبیعت و در مهره سانان نظیر موش، خرگوش، سنجاب و حیواناتی از این قبیل بوده و غالبا این بیماری از طریق کنه انتقال پیدا می‌کند. همچنین سگ
mahdi
۰۰:۱۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
کمک کنید