سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

گذر گستره همسان سازی فرستنده های رادیویی فارس از جغرافیای استان

گستره همسان سازی فرستنده های رادیویی فارس از 80 درصد جغرافیای استان گذشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یکی از مشکلات رادیویی در مسافرت ها تغییر فرکانس در فواصل شهرها است که شنونده برای دریافت صدای رادیو باید پس از طی مسافتی فرکانس جدید را استفاده کند و با وجود ایستگاه های متعدد رادیویی باز هم در بعضی نقاط صدا ضعیف شنیده می شود.

 
سید تقی سهرابی مدیرکل صدا وسیمای فارس گفت: با تلاش شبانه روزی و نوآوری متخصصان اداره کل فرستنده های رادیویی سازمان صدا و سیما و مهندسان فنی مرکز فارس تجهیزات لازم بر پایه دانش بومی ساخته و این مشکل برطرف شد.
 
وی افزود: صدا و سیمای فارس دارای بیشترین تعداد ایستگاه های رادیویی در سطح کشور است و پیشتاز طرح همسان سازی فرکانس های رادیویی کشور شد.
 
مدیرکل مرکز فارس به گستره این نوآوری در فارس پرداخت و گفت: متخصصان فرستنده های رادیویی صدا و سیمای مرکز فارس موفق شدند در بیش از 80 درصد جغرافیای استان از آباده، شمالی ترین شهرستان های استان تا لامرد، جنوبی ترین شهرستان استان را تحت پوشش شبکه همسارن سازی رادیویی با فرکانس 666 کیلو هرتز قرار دهند.
 
سهرابی ادامه داد: این رویداد علاوه بر پوشش وسیع با افزایش کیفیت صدای رادیو نیز همراه است.
 
مدیر کل صدا و سیمای فارس در مورد همسان سازی سایر شبکه های رادیویی اظهار کرد: هم اکنون شنوندگان در شیراز صدای رادیو ایران را بر روی فرکانس همسان 558 کیلوهرتز دریافت می کنند و در حال تلاش هستیم تا این امکان در سایر شهرستان های استان نیز محقق شود.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با تامین اعتبارات ملی و استانی این مهم در استان قابل اجرا شود و از ظرفیت 80 درصد به صد در صد برسد.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.