سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

کشت برنج در 175 هزار هکتار از زمین های کشاورزی محمودآباد

175 هزار هکتار از زمین های کشاورزی محمودآباد امسال به زیر سطح کشت برنج رفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد گفت: 175000 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان محمودآباد در سال زراعی 96 -95 زیر سطح کشت رفت.

وی افزود: از مجموع ارقام کشت شده مقدار 17400 هکتار ارقام بومی بوده و مقدار 100 هکتار ارقام پر محصول می باشند و از کل سطح زیر کشت امسال مقدار 350 هکتار به صورت مکانیزه نشاء شده است.

فرماندار محمودآباد از توزیع 1800 تن انواع نهاده های کشاورزی در بین کشاورزان شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: 1360 تن اوره و 270 تن فسفات و 70 تن پتاس توسط کارگزاران در بین کشاورزان توزیع شده و از ابتدای سالجاری بمنظور شخم شیار و تامین آب چاه های کشاورزی نسبت به تامین و توزیع 364070 لیتر انواع سوخت کشاورزی اعم از نفت گاز و نفت سفید اقدام شده است.

رئیس کارگروه آب و خاک شهرستان محمودآباد افزود: بمنظور حفظ اراضی کشاورزی و مبارزه با آفت ساقه خوار برنج در 2800 هکتار از اراضی این شهرستان مبارزه بیولوژیک آغاز شده و همچنین 1950 هکتار از اراضی شهرستان در امسال تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

یحیی یوسف پور از تجهیز و نوسازی 480 هکتار از اراضی شالیزاری در روستاهای بائوده علیا و خوردونکلا و زنگی کلا هراز پی با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال خبر داد و گفت: عملیات نقشه برداری اراضی شالیزاری روستاهای حاجیکلا علیا و سفلی و ملاکلا در سطح 400 هکتار به پایان رسید.

وی افزود: 120 تن سبوس گندم یارانه ای امسال در بین دامداران شهرستان توزیع شد و 16 دستگاه نشاکاری با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال به کشاورزان محمودآبادی تحویل شد.

انتهای پیام / آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.