سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

ردپای تب کریمه کنگو در خوزستان نیست

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر بیماری تب کریمه کنگو در استان نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ دکتر شکراله سلمان‌زاده، رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان این‌که بیماری "تب کریمه کنگو" از بیماری‌های بومی استان است، اظهار کرد: در سال جاری تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در استان گزارش نشده است.

وی بیان داشت: هر سال شاهد چند مورد از بیماری تب کریمه کنگو در خوزستان هستیم، سال گذشته نیز 7 مورد از این بیماری در استان گزارش شد که خوشبختانه با درمان به موقع، هیچ‌کدام از آن‌ها منجر به مرگ نشد.

سلمان‌زاده اذعان کرد: این بیماری به شکلی است که اگر از سوی مردم مراقبت انجام نگیرد، ممکن است شاهد انتقال و شیوع آن باشیم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: با گرم شدن هوا انتقال این بیماری بیش تر می‌شود و مردم باید بیش تر مراقبت کنند.

وی در خصوص راه‌های انتقال این بیماری گفت: راه انتقال این بیماری از طریق گزش کنه است، کنه‌ای که با حیوانات در تماس است، اگر با انسان تماس پیدا کند و فرد را مورد گزش قرار دهد، می‌تواند بیماری را از حیوان آلوده به انسان منتقل کند؛ همچنین مصرف گوشت حیوان آلوده می‌تواند موجب انتقال بیماری به انسان شود.

شکرالله سلمان زاده توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، مردم گوشت را حتما از قصابی‌های مجاز تهیه کنند، زیرا احتمال آلوده بودن گوشت عرضه‌شده در قصابی‌های غیرمجاز و خطر ابتلا به این بیماری با مصرف این گوشت‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.