سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

ایجاد شغل برای توازن منطقه‌ای و جلوگیری از مهاجرت روستاییان

استاندار چهارمحال و بختیاری بر اهمیت ایجاد شغل در جوامع محلی برای توازن منطقه‌ای و جلوگیری از مهاجرت روستاییان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه با رویکرد بررسی راهکارهای ایجاد اشتغال در جوامع روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و برقراری توازن منطقه‌ای باید در جوامع محلی ایجاد شغل کرد.

وی افزود: در راستای بهره وری اقتصادی در مناطق روستایی باید ضمن بهره گیری از وضعیت موجود، به سمت احیای منابع از دست رفته این مناطق حرکت نمود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پرورش گیاهان دارویی، گیاهان و درختان مثمر کم آب و اجرای طرح‌های اقتصادی منابع طبیعی از جمله طرح‌های پروژه منارید، فرصت مطلوبی برای ایجاد شغل و توسعه پایدار و یکپارچه برنامه‌های کشاورزی است.

سلیمانی با بیان ضرورت نهادینه شدن فرهنگ مشارکت و توسعه سرمایه گذاری در مناطق روستایی گفت: در این مناطق نه تن‌ها خود افراد اقدامی برای ایجاد تشکل و سرمایه گذاری نکرده اند، بلکه در مواقعی از دیگر سرمایه گذاران و طرح‌ها هم استقبال نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: امسال ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی و پنج درصد اعتبارات جاری چهارمحال و بختیاری در بخش اشتغالزایی به عنوان یارانه پرداخت می‌شود.

همایش سرمایه‌گذاری و توسعه با رویکرد بررسی راهکارهای ایجاد اشتغال در جوامع روستایی چهارمحال و بختیاری، در راستای تحقق شعار سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال» و با حضور و جمعی از مسئولان و کارآفرینان استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.