سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

نجوایی با دوست

ماه مبارک رمضان ، فرصت ناب نجوای عاشقانه با دوست است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ ماه مبارک رمضان ، فرصت ناب نجوای عاشقانه با دوست است. همه اولیا و صلحا در این ماه بزرگ با دعاهای خاص، خدا را عبادت کرده اند که در این میان دعای ابوحمزه ثمالی جایگاهی ویژه دارد . دعایی سرشار از راز و رمزهای عبودیت و بندگی . در دومین روز از ماه بندگی خدا، با دومین بخش از ترجمه روان و نسبتا ازاد این دعای شریف با شما همراه هستیم . 

*   *   *
خدایا در دومین روز از مهمانی تو به سر می بریم . توفیق طاعت و عبادتت را به ما بندگانت بچشان تا لذت مناجات با تو درتمام وجودمان ریشه بدواند و قلبمان پاک شود از تمام غبارها . و تو تنها دلداده قلب ما باشی .

*   *   *
خدایا به این بنده ضعیف و ناتوان رحم کن و مرا به خشم خود ادب نکن ، که در برابر خشم تو توان مقاومت ندارم و درخود می شکنم . 

یا ارحم الراحمین از کجا برای خود خیری بدست آورم با اینکه خیری جز در نزد تو یافت نمی شود .

ای پروردگار : ازکجا می توانم راه نجاتی بیابم درصورتی که نجات یافتنم جز به کمک تو میسر نیست .

خدایا نه آن کس که نیکی می کند از درگاه رحمت  تو بی نیاز است و نه آن کس که بدی می کند و خشنودی تو را نمی طلبد. همه محتاج تو هستیم .  

خدایا براستی که می دانم پاداش پناه بردن به جود و بخشش تو آن است که محتاج بخیلان نمیشوم و پاداش خشنود بودن به قضایت ، بی نیازی از  آن چیزی است که دردست دنیا طلبان قرار دارد.

ای مهربانترین مهربانان ؛ هرکه به سوی تو قدمی بردارد و کوچ کند در پیچ و خم جاده زندگی نمی ماند و راه خویش را می یابد چون به راه تو نزدیک است .

خدایا تو از خلق خویش درحجاب نشوی مگر آنکه اعمال آنها میان تو و آنها حجاب شود و آنها  به واسطه این کردار خود از تو فاصله بگیرند . 

پروردگارا با حاجت خویش به درخانه ات آمده ام و به تو روی آورده ام برای گرفتن حاجتم . دستانم خالی است و جز استغاثه چیزی به درگاه تو نیاورده ام اما به اجابت تو امیدوارم . 

با آنکه نیک میدانم مستحق آن نیستم که صدایم را بشنوی و یا از گناهانم چشم بپوشی . با این حال به خاطر اعتمادی که به کرم تو دارم و اطمینانی که به درستی وعده ات دارم یقین دارم دست خالی برنمی گردم . خدایا دستم بگیر که محتاج دستان پر مهرت هستم .

ای خالق هستی ، من به یگانگی تو اعتقاد دارم ومی دانم جز تو معبودی نیست ، تو بی همتایی و بدون شریک . معبود من ؛ خودت گفتی مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را و می دانم که گفتارت حق و وعده ات راست است . 

تو را از تو درخواست می کنم و از فضل تو می خواهم که یاریم کنی . خدایا سپاس مخصوص توست که ازهرکس دیگری به من مهربانتری .

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.