سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

لزوم تشویق کشاورزان به بیمه محصولات

استاندار مازندران بر لزوم تشویق کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ربیع فلاح جلودار در نشست شورای اداری مازندران با اشاره به حضور گسترده مردم مازندران در انتخابات 29 اردیبهشت و رای حداکثری به دکتر روحانی گفت: این حضور گسترده به معنای تایید عملکرد دولت یازدهم بوده و مردم بار مسئولیت بیشتری را بر دوش دولتمردان یازدهم قرار دادند، باید انتظارات مردم را در حد توان جبران کنیم.

وی افزود: با تشکیل کابینه دوم دولت تدبیر و امید احتمال تغییر در ترکیب کابینه و مدیران میانی در سطح استانی نیز وجود دارد.

استاندار مازندران گفت: تغییر و تحول در کابینه دولت ها امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است، ولی این امر نباید باعث ضعف عملکردی مدیران دستگاه های اجرایی شود.

فلاح افزود: در سال گذشته کشاورزان مازندرانی به دلیل خسارت های ناشی از بلایای طبیعی به خصوص سرما به مرکبات خاطرات خوشی نداشته و دچار ضرر و زیان های زیادی شدند.

وی گفت: براثر سرما زدگی حدود 30 هزار میلیارد ریال به باغداران این خطه شمال و در مجموع به اقتصاد مازندران خسارت وارد شد و با وجود عزم دولت برای کمک به خسارت دیدگان به دلیل محدودیت منابع مالی این کمک ها نتوانست خسارت ها را به درستی جبران کند.

استاندار افزود: اگر کشاورزان نسبت به بیمه محصولاتشان اقدام می کردند و بیمه نیز اعتمادسازی درستی انجام می داد، بخش زیادی از خسارت ها از سوی بیمه جبران و باغداران کمتر دچار مشکل مالی می شدند.

وی بر استاندارمازندران بر لزوم تشویق کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد.

فلاح با اشاره به فرارسیدن فصل کاشت محصولات کشاورزی از جمله برنج افزود: با برنامه ریزی مناسبی که از سوی مدیران استانی انجام شده، تاکنون مشکلی برای تامین آب کشاورزی در استان وجود نداشت.

وی گفت: باید مدیریت منابع آب و افزایش راندمان بهره وری همانند گذشته دنبال شود تا کشاورزان برنج کار مازنی با کمترین مشکل برای تامین آب مواجه شوند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.