سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

کشت کلزا در 52 هکتار از اراضی هشترود

مدیرجهاد کشاورزی هشترود از کشت کلزا در 52 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: کلزا، محصولی استراتژیک و از دانه های روغنی است و در امنیت غذایی نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ کریمی اصل مدیرجهاد کشاورزی هشترود به خرید تضمینی این محصول به ازاء هر کیلوگرم 29 هزار ریال از سوی دولت اشاره کرد و گفت: پرداخت 60 درصد یارانه بذر به بهره برداران، بیمه رایگان سطح زیرکشت این محصول و پرداخت تسهیلات به کلزا کاران از دیگر مزایای دولتی کشت این محصول به شمار می رود.
 
وی اضافه کرد: کلزا می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گیرد و در کنترل بیماری ها، آفات و به ویژه علف های هرز در مزرعه بسیار موثر باشد.  
 
کریمی اصل با بیان اینکه ارقام کشت شده در این شهرستان شامل دانوب و گابریلا فرانسوی است، ادامه داد: زمان شروع برداشت محصول کلزا در این شهرستان با توجه به شرایط اقلیم منطقه اوایل تیرماه است و پیش بینی می شود به ازای هر هکتار به طور میانگین 4 تن محصول کلزا برداشت شود.
 
وی گفت: برای کشاورزانی که بخواهند از تسهیلات خرید ماشین آلات مخصوص کلزا استفاده کنند تسهیلاتی نیز از سوی دولت پرداخت خواهد شد.
 
در شهرستان هشترود سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.
 
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.