سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

9 کلاس آموزشی مقابله با تب كريمه كنگو در ثلاث باباجانی برگزار شد

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی از برگزاری 9 کلاس آموزشی مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر یاسر علیزاده سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در کلاس های برگزار شده در مجموع 133 نفر شرکت کردند و با راهکارهای مقابله با این بیماری آشنا شدند.

وی افزود: کارکنان جهاد کشاورزی، پرسنل کشتارگاه و ذابحین، رابطین بهداشت ادارات، اماکن تحت پوشش اصناف همچون متصدیان رستوران ها و کبابی ها، کارکنان محیط زیست و روستاییان از جمله گروه هایی هستند که کلاس های مذکور برای آنها برگزار گردیده است.

دکتر علیزاده بیان داشت: ویروس عامل بیماری مشترک تب خونریزی دهنده کریمه -کنگو توسط انگلهای خارجی و یا تماس انسان با لاشه و ترشحات دام آلوده، بیماری را منتقل می کند و با توجه به شروع فصل گرما و تکثیر و تزاید کنه ها احتمال شیوع بیماری نیز افزایش می یابد.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو در حیوانات اهلی هیچ گونه علائم مشخصی ندارد و خطر انتقال بیماری در انسان در طی ذبح حیوان آلوده و یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده به دنبال تماس با لاشه یا پوست دام وجود دارد.

تصریح کرد: شهروندان حتما گوشت و فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خريد کشتار غیرمجاز جدا خوددارى نمايند.

وی شماره تماس چهاررقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 را پل ارتباطی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با مردم اعلام کرد که شهروندان می توانند از این طریق گزارشات، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

 
انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.