سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در هفته جاری؛

ورود توده های گرد و غبار به خوزستان/ستاد مدیریت بحران فعال شود

مدیر کل هواشناسی خوزستان از ورود 2 توده گرد و غبار به استان در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ کوروش بهادری، مدیر کل هواشناسی خوزستان در این خصوص بیان داشت: از اواخر وقت روز شنبه شاهد بروز پدیده گرد و غبار از کشور عراق خواهیم بود که در ساعاتی به صورت موقت کاهش دید و کیفیت هوا در نوار مرزی را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: از روز دوشنبه تا پنجشنبه نیز وزش باد شدید بر روی خوزستان و عراق باعث فعال شدن کانون های گرد و غبار داخلی و خارجی می شود که البته نوع کانون به صورت دقیق مشخص نیست و اطلاع رسانی به موقع صورت می گیرد.

بهادری با بیان اینکه از امروز تا آخر هفته روند افزایش دما در خوزستان به میزان 5 درجه سانتیگراد ادامه دارد خاطرنشان کرد: دمای هوای اهواز در ساعت 9 صبح روز جمعه 32 درجه سانتیگراد بود که امروز به 39 درجه سانتیگراد رسیده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اذعان داشت: در 24 ساعت گذشته امیدیه با 45 و ایذه با 20 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط خوزستان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز نیز در این مدت بین 44 و 28 درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.
کوروش بهادری اظهار کرد: از اواخر وقت روز یکشنبه تا سه شنبه خلیج فارس مواج است.

در فصل حریق قرار داریم/ستاد مدیریت بحران فعال شود

علی سلیمانی مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با اشاره به این‌که استان‌های کشور از حوادثی همانند حریق و آتش‌سوزی پیشگیری کنند چرا که سبب کاهش شدید هزینه‌های اطفا حریق می‌شود، ادامه داد: اگر تنها یک سوم هزینه پرواز یک بالگرد جهت اطفاء حریق در بخش پیشگیری از حوادث آتش‌سوزی صرف شود علاوه بر کاهش میزان و وسعت حریق هزینه‌های مدیریت این بحران‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: اکنون در فصل حریق قرار داریم و از فرمانداران شهرستان‌های بحران‌خیز خوزستان انتظار می‌رود که ستاد مدیریت بحران را فعال و وظایف دستگاه‌ها را کاملا مشخص کنند.


انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.