سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

تولید قطعات مورد نیاز کارخانه ها در پارک صنعتی استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: پارک صنعتی به منظور تولید قطعات مورد نیاز کارخانه ها در استان راه اندازی می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: به دنبال راه اندازی پارک صنعتی در استان کرمان هستیم تا بتوانیم قطعات مورد نیاز کارخانه ها را داخل استان تولید کنیم.

وی گفت: برخی واحدهای بزرگ صنعتی استان کرمان نیازهای جانبی خود همچون قطعات دستگاه ها و ماشین آلات را احصا کرده و در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار داده اند و ما هم در حال رصد هستیم تا ببینیم امکان تولید کدام یک از این قطعات در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: با شناسایی مطلوب ظرفیت های استان می توانیم گام بعدی را برداریم و وارد فاز عملیاتی شویم.

حسینی نژاد افزود: هم اکنون در حوزه خودروسازی استان به دنبال آن هستیم تا بتوانیم یک پارک صنعتی را در منطقه جنوب شرق کرمان راه اندازی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز فرصت مناسبی به وجود آمده تا بتوانیم قراردادهای بهتری را با کارخانه ها و برندهای خارجی منعقد کنیم و این اقدام می تواند اقدام موثری در تسخیر بازارهای داخلی و بازار کشورهای اطراف باشد و خوشبختانه این ظرفیت در کرمان وجود دارد.

وی گفت: انتظار داریم صنایع استان هم در این مسیر با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هماهنگ باشند تا بتوانیم با کمک هم جایگاه واقعی استان کرمان را تثبیت کنیم.
وی گفت: با منطقه بندی استان و واگذاری توسعه مناطق به معین ها و شرکت های بزرگ اقتصادی، اتفاقات خوبی در حوزه صنایع استان کرمان رقم خواهد خورد.

گفتنی است تاکنون 21 شرکت و موسسه توانمند اقتصادی مدیریت توسعه را در مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی که هر کدام تعدادی از شهرستان های استان را شامل می شود، برعهده گرفته اند و هزار و 371 پروانه بهره برداری صنعتی در استان کرمان فعال است که 94 درصد آنها جزو صنایع کوچک و متوسط هستند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.