سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری جلسه کارگروه گردشگری خراسان رضوی در روستای ازغد

جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در روستای گردشگری ازغد شهرستان طرقبه و شاندیز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مقدوری معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی در این جلسه گفت: ما نیازمند یک برنامه مشخص در پروژه‌های گردشگری مرتبط با استان هستیم. اشتغال و توانمندسازی روستا‌ها باید توسط دستگاه‌های مرتبط پیگیری شود و بانک‌ها تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذار قرار دهند.

وی افزود:باید در روستاهای گردشگری از جمله ازغد زیر ساخت‌های لازم از جمله گاز و پارکینگ مهیا شود و در روستای ازغد آثار و بناهای تاریخی برجای مانده همچون آسیاب، حمام قدیمی احیا شود.
معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: استحکام بخشی لازم در واحدهای مسکونی صورت گیرد و کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های متولی از جمله میراث فرهنگی، استانداری، یخشداری و دهیاری ازغد، محیط ریست، راه و مسکن و شهرسازی تشکیل گردد و ادارات فعال نمودن گردشگری ازغد را فراهم کنند.
مقدوری افزود: منطقه طرقبه و شاندیزدر مشهد از اهمیت زیادی در کشور برخوردار است و پتانسیل ملی قابل توجهی در حوزه گردشگری دارد وباید حضور بخش خصوصی را برای رسیدن به این مهم فراهم اورد و از ساخت و سازهای بی رویه و بدون ضوابط جلوگیری بعمل آورد.

حسین زارع صفت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه این جلسه گفت: محیط طبیعی روستای ازغد یک ظرفیت است وبا توجه به قرار گرفتن در انتهای راه عبور و مرور می‌تواند به مقصد گردشگری تبدیل شود.

وی افزود: باید تورهای گردشگری برای ازغد تعریف شود وزیر ساخت‌های لازم را برای رسیدن به این امر فراهم کرد البته باید بافت روستا حفظشود و زیر ساخت‌های گردشگری آن مهیا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: باید دهیاری نیازهای گردشگری روستا را شناسایی کند و با کمک دستگاه‌های متولی برآورده سازد و تهیه طرح اجمالی گردشگری ازغدئ از نیازهای اولیه گردشگری این روستای تاریخی و گردشگری است.

زارع صفت افزود:باید بوم اقامتی ازغد شکل بگیرد و این امورات با محوریت دهیاری صورت پذیرد و تفاهم نامه‌ای بین دهیاری روستا و نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان منعقد شود و جشنواره‌های شهرستان به تقویم رویداد محور تبدیل و تابلوهای مسیر بازنگری و فعالیت‌های فرهنگی منطقه تعریف شود.

انتهای پیام//ف. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.