سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

اجرای"پیک‌ کتاب" کتابخانه عمومی میانشهر فسا

کتابخانه عمومی بقیه‌الله میانشهر فسا با اجرای طرح "پیک کتاب" سفیر دانش ‌و دانایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح‌الله اندرز مسئول کتابخانه بقیه‌الله میانشهر فسا گفت: ایده طرح «پیک‌کتاب» از پارسال آغاز شد و این طرح را برای اولین بار در آبان پارسال و همزمان با هفته کتاب با حمایت رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا آغاز کردیم.

اندرز افزود: برای عملیاتی کردن این طرح در ابتدا با مراجعه به مغازه‌داران و اصناف شهرستان، از افراد دعوت شد تا با حضور در کتابخانه عضو طرح پیک‌کتاب شوند.

وی ادامه داد: در اولین مرحله ۳۰نفر از مغازه‌داران شهر میانشهر با گرفتن کد مخصوص عضو این طرح شدند و در حال حاضر ۱۸۰ مغازه‌دار دیگر نیز متقاضی شرکت در این طرح شده‌اند.  
 
اندرز با بیان اینکه تا کنون چهار مرحله از طرح انجام شده است، بیان کرد: در چهار مرحله اول این طرح که پارسال انجام شد نزدیک به ۵۰۰کتاب و ۱۵۰نشریه در میان اصناف میانشهر توزیع کردیم که کتاب‌ها به صورت امانتی و نشریات به صورت اهدایی به مغازه‌داران داده شد.
 
وی اظهار داشت: پنجمین مرحله پیک کتاب نیز هفته آینده انجام می شود که در این مرحله ۱۵۰کتاب و ۴۰نشریه دیگر با موضوع‌های گوناگون از جمله هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و ماه مبارک رمضان در میان بازایان عضو پیک کتاب توزیع خواهد شد.
 
«پیک کتاب» اسم زیبایی است که کتابدار این کتابخانه برای انجام این طرح خود در نظر گرفته و براساس آن متعهد شده است که کتابخانه را به دل شهر و در مغازه‌ها و دکان‌های کوچک بکشاند. به گفته او تلاش بر این است که کتاب ‌ها و نشریات مورد علاقه کسبه و مغازه‌داران در بازار توزیع شود تا کسانی که فرصت مراجعه به کتابخانه را ندارند نیز بتوانند در اوقات فراغت کتاب‌های مدنظر خود را ورق بزنند.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.