سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

باز میهمانی هست و باز همه دعوتیم

بوی خوش میهمانی، همیشه حالمان را بهتر میکند نمیدانم چه سری است در این حال خوب اما میدانم خوبی میهمانی در محبتهایی که میشکفد.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ بوی خوش میهمانی ، همیشه حالمان را بهتر میکند، نمیدانم چه سری است در این حال خوب اما میدانم خوبی میهمانی در دیدارهایی است که تازه میشود و در محبتهایی که میشکفد. در هدیه ای است که می بریم و در پذیرایی که میشویم .

رفتن به میهمانی ، اول از همه دغدغه خوب پوشیدن ، خوب راه رفتن و خوب حرف زدن را به جانمان می اندازد و اگر بدانیم میزبان در آستانه در ، منتظر و چشم به راهمان ایستاده است بر سرعت گامهای خود می افزائیم. آغاز هر میهمانی ؛ هم نگاه شدن و همکلام شدن با میزبان است و هرچه میزبان دوست داشتنی تر ، میهمانی گواراتر . 

و اکنون بار دیگر دعوتیم. به میهمانی دوست داشتنی ترین ، مهربانترین ، بزرگترین و بخشنده ترین میزبانی که میشناسیم . "خدا" . خدایی که نامش ارامش بخش جانهای بیقرارمان است . 

البته خدا همان عزیز مهربانی است که همیشه پذیرایمان بوده  و هست . اما نمیدانیم چه سری است در میهمانی ماه ویژه اش "رمضان". آنقدر این ماه برای میزبان ما عزیز است که از بین ماهها انرا برای  نزول قرآن انتخاب کرده است و کتاب تقدیرش را در ان میگشاید و دعاهای خاص بندگانش را در ان ماه به اجابت نزدیکتر میکند . 

ماهی که بندگان دعوت دوباره به خودسازی دارند و درهای مغفرت گشوده میشود تا به توبه تشویق شویم و در دریای زلال استغفار  تن از گناهان بشوئیم . رمضان ماهی است که می توانیم خویش را در آیینه حقیقت خدا محک بزنیم و به مقامی فراتر از فرشته ها برسیم .

 به همسایگی خود خدا .  رمضان امده است تا بهترین فرصت ها را دراختیارمان بگذارد برای رهایی از قید و بندهای هوای نفس٬ می توانیم توشه یک ساله را ازاین ماه عزیز برگیریم . 

 سلام بر ماه خدا و بر میهمانان ماه خدا . سلام بر ما که باز توفیق یافتیم به این میهمانی باشکوه دعوت شویم. کاش قدر بدانیم. خدایا جز دعا چه داریم به درگاه تو ؟ توفیق بندگی دراین ماه را به ما عنایت کن که بی عنایت تو سخت زیانکاریم . 

خدایا انقدر به کرم و فضل و بخششت اعتماد داریم که با دست خالی و با کوله باری از معاصی و نافرمانی هایت به مهمانیت می آئیم . ما را بپذیر که به تو پناه آورده ایم ای پناه بی پناهان .

 خدایا رمضان  ماه بخشش است . ما را ببخش و توفیق لذت عبادتت را به ما بچشان و توفیقمان ده در این ماه آنی شویم که تو دوست داری . آمین یا رب العالمین . حلول رمضان المبارک مبارک .

به قلم : سوگل جعفری باشگاه خبرنگاران جوان کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.