سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی ثبت نام بیش از ۵۵ هزار دانش آموز در پایه اول ابتدائی

معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش آذربایجان غربی از ثبت نام ۵۵ هزار و ۷۴۷ دانش آموز در پایه اول ابتدائی و تشکیل ۱۶۴۴ کلاس درس در این پایه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛رقیه حسین پور اظهار کرد: ثبت نام از دانش اموزان پایه اول ابتدائی از اول خرداد و پایه‌های دوم و ششم ابتدائی پس از پایان امتحانات خرداد شروع و تا ۳۱ مرداد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کلیه کودکان متولد نیمه اول سال ۹۰ و قبل از آن به شرط اینکه سن آن‌ها از حداکثر سن مقرر آیین نامه اجرایی مدارس (شهر‌ها ۹ سال تمام و روستا‌ها ۱۱ سال تمام) بیشتر نباشد و منحصرا متولدین روز اول مهر ۱۳۹۰ در سالتحصیلی ۹۶ - ۹۷ در پایه اول ابتدائی پذیرفته می‌شوند.

حسین پور خاطر نشان کرد: ثبت نام در پایه اول ابتدائی منحصرا توسط مدیر آموزشگاه و فقط با حضور اولیاء و همراه داشتن اصل شناسنامه اولیا و دانش اموزان صورت می‌پذیرد و اخذ هرگونه مدرک غیر از مواردی که در دستور العمل ثبت نام و یا در آیین نامه‌های مربوطه بیان شده است، مجاز نمی‌باشد.

این مقام مسوول اذعان کرد: برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش اموزان و دریافت هرگونه وجه بجز وجوه مربوط به بیمه حوادث دانش اموزی به میزان ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هزینه کتب درسی و ۲۰ هزار تومان بابت سنجش تحصیلی در پایگاههای سنجش در زمان ثبت نام مجاز نمی‌باشد و نباید دانش آموزی به دلایل مجوز از ثبت نام محروم شود.

معاون آموزش ابتدائی استان ادامه داد: بمنظور جلوگیری از اتلاف وقت و خستگی ناشی از رفت و آمد دانش اموزان، ستاد نظارت بر ثبت نام موظف است ترتیبی اتخاذ نماید تا با در نظر گرفتن ظرفیت کامل هر دبستان دانش آموزان بتوانند در نزدیکترین دبستان محل سکونت خود ثبت نام نمایند.

حسین پور گفت: ثبت نام از دانش آموزان میان پایه‌ای دوم الی ششم (بدون مراجعه اولیا تا پایان مرداد و ثبت نام دانش اموزان قبولی و مردودی امتحانات شهریور ماه که در سالتحصیلی ۹۶ - ۹۷ در دوره ابتدائی به تحصیل خواهند پرداخت نیز بدون مراجعه اولیاء دانش آموزان پایه توسط مدیران دبستان‌ها حداکثر تا تاریخ ۲۰ شهرویور ۹۶ انجام می‌پذیرد.

گفتنی است برای آگاهی از محل سکونت افراد در شهرهای بزرگ ارائه یکی از مدارک زیر ملاک عمل خواهد بود:

الف) سند مالکیت خانه و یکی از قبوض آب، برق، تلفن و گاز منزل محل سکونت که به نام متقاضی ثبت شده باشد.

ب) اجاره نامه رسمی محل سکونت
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.