سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه تقوا دستاورد ماه مبارک رمضان است

انسان باید در ماه مبارک رمضان سه محور خطرگریزی، حفظ وضع موجود و دغدغه رشد و پیشرفت را در نظر داشته باشد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه سرمایه تقوا دستاورد ماه مبارک رمضان است، گفت: ظلم به مردم مظلوم بحرین و بازداشت شیخ عیسی قاسم بار دیگر رسوایی مدعیان حقوق بشر را به رخ جهانیان کشاند.
 
حجت‌الاسلام سید نبی موسوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، اظهار کرد: سرمایه تقوا دستاورد ماه مبارک رمضان است، عنصری که کم یافت می‌شود، ما باید در مقابل ماه مبارک رمضان سه رویکرد را اتخاذ کنیم.
 
وی ادامه داد: انسان باید در ماه مبارک رمضان سه محور خطرگریزی، حفظ وضع موجود و دغدغه رشد و پیشرفت را در نظر داشته باشد، انسان باید تلاش کند که در این ماه خطا و ضرر متوجه وی نشود.
 
 امام جمعه خرمشهر گفت: دین برای رساندن انسان به درجات عالیه آمده است، خداوند متعال انسان را برای خوب بودن خلق نکرده است، بلکه برای بهتر شدن خلق شده است و بهترین فرصت برای رسیدن به قرب الهی، ماه مبارک رمضان است.
 
 وی افزود: افرادی که توان روزه گرفتن را ندارند، در اول سحر با نیت روزه ۲۲ کیلومتر از شهر خارج شده و در آن مکان چیزی را میل کنند، البته باید در هر مکانی که قرار داریم، زمینه را برای روزه گرفتن فراهم کنیم.
 
 موسوی عنوان کرد: افرادی که با هر عذری توان روزه گرفتن را ندارند، نباید در ملاء عام روزه‌خواری کنند، ما مردم هم علاوه بر مسؤولان باید به این افراد تذکر دهیم.
 
 وی بیان کرد: اهانت و بازداشت شیخ عیسی قاسم و ظلم به مردم مظلوم بحرین را محکوم می‌کنیم، سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر ظلم به مردم بحرین بار دیگر رسوایی آنها را به رخ جهانیان کشیده است‌.
 
 امام جمعه خرمشهر گفت: از مردم ایران اسلامی و به ویژه مردم خرمشهر به دلیل حضور پرشور در انتخابات و از مقام معظم رهبری به دلیل حمایت‌های هادیانه خود قدردانی می‌کنم و همچنین از مسؤولان و دست‌اندرکاران تشکر می‌کنیم.
 
وی عنوان کرد: در انتخابات‌ها باید رقابت سازنده باشد، اما اگر این رقابت‌ها تبدیل به دشمنی شد، مذموم است، ما انقلاب نکردیم که به هر قیمتی به قدرت دست پیدا کردیم، ما ضمن آرزوی موفقیت به رئیس جمهور منتخب، توصیه می‌کنیم که همه مسؤولان و مردم برای موفقیت رئیس جمهور تلاش کنند.
 
 موسوی اظهار کرد: مسؤولی که در مقابل حرف حق مقاومت می‌کند و آن را قبول ندارد، متکبر است، نباید این اخلاق‌ها که به هر قیمتی باشد، به قدرت دست پیدا کنیم در کشور نهادینه شود.
 
انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.