سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با رویترز؛

زنگنه: ظرفیت تولید نفت ایران 25 درصد رشد خواهد داشت/ اکنون زمان اقدام علیه تهران نیست

وزیر نفت ایران به صورت اختصاصی با خبرگزاری رویترز مصاحبه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه -- وزیر نفت ایران -- در مصاحبه‌ با خبرگزاری رویترز گفت به نظر من در پنج سال آینده ظرفیت تولید نفت در ایران به لطف پروژه‌های نفتی تازه با شرکت‌های بین‌المللی 25 درصد افزایش خواهد یافت.

زنگنه در وین بعد از نشست سازمان کشورهای تولیدکننده نفت اوپک گفت: «یک گام مهم انتخابات همین است زیرا در این انتخابات مردم به تعامل مثبت با جهان آری گفتند.» 

وی افزود: «امیدوارم این پیام به نحوی مثبت درک شود خصوصا از سوی ابرقدرت جهان.»

زنگنه گفت: «اکنون زمان اقدام علیه ایران نیست.»

وی گفت: «این انتخابات پیام بسیار روشنی به جهان بود. بیش از 60 تا 65 درصد از افراد جوان در ایران، افراد میانسال و دانشجویان این پیام را فرستادند. امیدوارم جهان این پیام را به نحوی مثبت دریافت کند.»

زنگنه گفت امیدوار است ایران در سال جاری میلادی با توتال فرانسه، لوک‌اویل روسیه و نیز مائرسک دانمارک و احتمالا پترامینای اندونزی توافقات نفتی امضا کند.

وی افزود افزایش ظرفیت تولید نفت ایران نباید موجب لطمه به همکاری با اوپک شود.

زنگنه گفت: «همه تصمیمات اوپک تصمیمات کوتاه‌مدت است. ظرفیت تولید بخشی از برنامه‌های بلندمدت ماست.»

وی افزود از همکاری خوب موجود در داخل این سازمان، مشارکت اوپک با روسیه به عنوان عضو غیراوپک و نیز پایبندی محکم اعضای اوپک و غیراوپک به کاهش تولید به نحوی مثبت شگفت‌زده شده است.

وزیر نفت ایران گفت: «بعد از گذشت بیش از دو سال به نظرم اولین بار است که ما یک نشست بدون مساله داشتیم. من نزدیک به 20 سال است در اوپک هستم و اولین بار است از اعضای اوپک وغیراوپک پایبندی صددرصدی می‌بینم.»

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.