سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

دسترسی روستاهای خوزستان به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان از دسترسی بیش از 50 درصد روستاییان استان به اینترنت پرسرعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علی صالح‌نساج، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان در آیین افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده شبکه ملی اطلاعات و دروازه بین الملل اهواز که امروز، 4 خردادماه در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، در این خصوص گفت: بر اساس آمار سازمان فناوری اطلاعات، شاخص توسعه‌یافتگی ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان در سال 92، 16 بود که در سال 96 با ارتقای 5 پله این شاخص به عدد 11 رسید و خوزستان در زمینه توسعه‌یافتگی ارتباطات و فناوری اطلاعات یازدهمین استان کشور شد.

وی بیان داشت: این امر به همت دست‌اندارکاران تمام بخش‌های ICT اتفاق افتاده و منجر به صعود 5 پله‌ای خوزستان در این شاخص شده است.

صالح‌نساج افزود: مشترکان پهن‌باند سیار ما در خوزستان بیش از 5 برابر و مشترکان ADSL و وایمکس بیش از 2 برابر افزایش یافته‌اند؛ همچنین بیش از 90 درصد شهرهای خوزستان، اکنون از اینترنت 3G  و 4G تلفن همراه بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان خاطرنشان کرد: در راستای خدماتی که به روستاییان کشور و به ویژه استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه می‌شود، در مجموع از 4 هزار و 55 روستا، بیش از 50 درصد روستاهای خوزستان، اکنون به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

وی با اشاره به امضای 18 تفاهم‌نامه کسب‌ و کار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته در خوزستان، اذعان داشت: در سفری که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آبان‌ماه سال 95 به خوزستان داشتند، تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات نظیر شهر هوشمند، سلامت الکترونیک، تولید محتوا، ایجاد مراکز شتاب‌دهنده و ... به امضا رسید. پس از امضای این 18 تفاهم‌نامه، برای هر پروژه کارگروه‌هایی تشکیل شد.

علی صالح‌نساج تصریح کرد: برخی از این تفاهم‌نامه‌ها اکنون اجرایی شده‌اند و برخی از آن‌ها نیز در حال تبدیل شدن به قرارداد هستند. برگزاری رویدادهای استارت آپ در حوزه‌های مختلف نظیر GAME و جذب شرکت‌های برتر این رویدادها به مراکز رشد و پارک علم و فناوری، نمونه‌ای از نتایج اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها است.

وی اظهار داشت: اکنون این شرکت‌ها می‌توانند محصولات خود را از طریق ایرانسل به طور مستقیم به فروش برسانند. این اقدامات منجر به ایجاد اشتغال بومی در خوزستان و خلق ثروت برای این جوانان شد. امید است که در سال جاری، اجرای این تفاهم‌نامه‌ها شتاب بیش تری به خود بگیرند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.