سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

اهدای عضو ۷۴ بیمار مرگ مغزی در اردبیل به ۲۲۸ نفر جانی دوباره بخشید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با تلاش‌های انجام شده از سال ۸۷ تاکنون اهدای عضو ۷۴ بیمار مرگ مغزی اردبیل به ۲۲۸ نفر جانی دوباره بخشیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری افزود: با تلاش‌های انجام شده در راستای فرهنگسازی برای اهدای عضو از سال 87 تاکنون74 نفر با جلب رضایت خانواده‌های‌ آنها برای اهدای عضو به تهران اعزام شده‌اند و این فرهنگ روز به روز در استان توسعه می‌یابد.

وی بیان کرد: از این تعداد افراد مرگمغزی که اهداکننده عضو بوده‌اند228 عضو حیاتی و تعدادی بافت و نسوج مختلف به بیمارانی که نیاز به دریافت عضو داشتند پیوند زده شده و جان این تعداد از افراد با اهدای عضو از مرگ نجات داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با وجود اینکه تعداد بیماران مرگ مغزی در این مدت بیشتر از 74 نفر بوده اما به رغم تلاش‌های انجام شده برای جلب رضایت خانواده‌های برای اهدای عضو اما در این زمینه نتیجه‌ای حاصل نشده و به دلیل راضی نشدن خانواده‌های اعزام این بیماران برای اهدای عضو میسر نشده است.

اخوان اکبری با اشاره به صدور کارت اهدای عضو برای اساتید، کارکنان ستاد مرکزی دانشگاه، دانشکده‌های بهداشت، دندانپزشکی، داروسازی و پردیس،دانشکده پزشکی و پیراپزشکی ودانشکده پرستاری و مامایی تصریح کرد: این اقدام به مناسبت روز اهدای عضو توسط واحد پیوند فراهم‌آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

وی افزود: در این زمینه دانشجویان و کارکنان دانشگاه استقبال خوبی داشتند و به دنبال این امر کارت اهداث عضو برای 300 نفر در این دانشگاه صادر شد که بی‌شک این امر گامی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اهدای عضو در سطح استان خواهد بود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.