سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امنیت و تمامیت ارضی کشورمان را مدیون رشادت‌های شهدا هستیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: امنیت، یکپارچگی و تمامیت ارضی امروز کشورمان مدیون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا و جانبازان دفاع مقدس است.

سیداحسن علوی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون فرمایش رهبر معظم انقلاب در ارتباط با حفظ فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت:‌ همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند حفظ و نگهداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب از خود انقلاب ارزشمندتر است.

وی افزود: زمینه فرهنگ شهادت و ایثار باید در کشور گسترده‌تر شود، همچنین ضروریست به اصولی که در ابتدای انقلاب مطرح بوده پایبند بمانیم و به خود یادآوری کنیم که امروز این امنیت، یکپارچگی و تمامیت ارضی را مدیون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا و جانبازان هستیم.

علوی بیان داشت: امروز ما متأثر از فرهنگ و ایثار و مجاهدت‌های کسانی هستیم که در جبهه‌های جنگ حماسه‌های زیادی آفریدند، لذا باید از این فرهنگ با ارزش صیانت کنیم که خدایی ناکرده دستخوش تغییرات مخربی نشود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که ما خرمشهرهای زیادی در کشور داریم که شاید جبهه جنگ نباشند اما اهمیت دارند. کشور ما همیشه مورد تهدید و خطر قرار دارد به عنوان مثال در ابتدای انقلاب کسی تصور نمی‌کرد که جنگ هشت ساله‌ای به وجود بیاید.

وی ادامه داد: اگر روحیه ایثار و مقاومت را بیش از پیش در خود نپرورانیم و برای حفظ ایثار نکوشیم کانون‌های خطر در کشور به وجود خواهد آمد.

علوی تصریح کرد: ما باید خاطرات گذشته را برای خود تداعی کنیم و دریابیم که خانواده‌هایی در این کشور عزیزترین جوانان خود را برای حفظ تمامیت این آب و خاک از دست داده‌اند امروز وظیفه تمامی ملت‌ است که در نگهداری دستاوردهای شهدای سرزمین‌مان بکوشیم.

وی افزود: وحدت میان افراد جامعه یکی از راه‌هایی است که می‌توان به واسطه آن، فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ کرد، البته باید در نظام آموزشی هم به دانش آموزان بیاموزیم که در انقلاب و دفاع مقدس چه گذشته است.

علوی خاطرنشان کرد: بی‌تردید اگر ما در ذهن خود این فرهنگ با ارزش را مورد واکاوی قرار ندهیم و به فرزندان خود نیاموزیم، قطعا نسل‌های آینده این رشادت‌ها را نمی‌آموزند و از آن درس نمی‌گیرند لذا باید از طریق نظام آموزشی و رسانه‌ها، فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش خانه ملت در پایان تصریح کرد: در شرایطی که کشورهای منطقه با جنگ و خونریزی دست و پنجه نرم می‌کنند، به تمامیت ارضی و امنیت کشورمان خدشه‌ای وارد نشده و نباید فراموش کرد که این امنیت مدیون حماسه‌ای است که جوانان دیروز در جبهه‌های جنگ از خود به یادگار گذاشته‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.