سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برگزاری همایش روز ملی جمعیت در کرمان

همایش روز ملی جمعیت صبح امروز چهارشنبه 3 خرداد در کرمان برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛همایش روز ملی جمعیت صبح  امروز چهارشنبه 3 خرداد به همت دبیرخانه شورای راهبردی جمعیت استان مستقر در اداره کل ثبت احوال و همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان برگزار شد.

در این همایش حسین زین الصالحین مدیرکل ثبت احوال استان و دبیر شورای راهبردی جمعیت استان با تبریک هفته جمعیت و گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر گفت: اداره کل ثبت احوال در راستای اجرایی شدن سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اقدام به افتتاح دبیرخانه شورای راهبردی جمعیت استان کرده  است.

وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت استان کرمان طی یکسال گذشته تغییری نکرده است ،افزود:رودبار بیشترین و کوهبنان کمترین رشد جمعیت در این استان را دارند.

زین الصالحین در ادامه با ارائه گزارش آماری و تحلیلی جمعیت استان خواستار توجه جدی مسئولین و آحاد مردم به موضوع افزایش جمعیت شد.

مدیر کل ثبت احوال استان از کاهش دو دهم درصدی رشد جمعیت طی یکسال گذشته در کشور خبر داد و گفت: رشد جمعیت کشور از یک و ۴دهم درصد در سال 94 به یک و دو دهم درصد در سال 95 رسیده است.

 وی خاطرنشان کرد: رشد جمعیت در استان کرمان طی یکسال گذشته یک و ۶دهم درصده  بوده که نسبت به سال قبل تر تغییری نداشته است.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت: روند کنونی رشد موجب می شود در سالمندی هزینه بالایی به خانواده ها تحمیل شود و با تشکیل کمیته های تخصصی ذیل مجموعه شورای راهبردی جمعیت خواهیم توانست در راستای تحقق سیاست های کلی جمعیت گام های بلندی برداریم. 

در این همایش زهرا موسی پور مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز با گرامیداشت سوم خرداد روز آزادی خرمشهر گفت: حماسه حضور ملت در انتخابات 29 اردیبهشت و زدن مُهر مِهر بر شناسنامه ها توسط جوانان و جمعیت پویای کشور صورت گرفت و همه مسئولین و مردم باید در جوان نگه داشتن ایران اسلامی تلاش کنند.

وی افزود: امروز شاهد حرکت شایسته تقدیر از سوی اداره کل ثبت احوال و برگزاری همایش پرباری بودیم و امیدواریم همایش های بعدی توأم با باور پذیری در جامعه توسط سایر دستگاه های عضو شورای راهبردی جمعیت برگزار شود.

گفتنی است: در این همایش 2 مقاله برتر از 25 اثر رسیده به دبیرخانه شورای راهبردی جمعیت استان با عناوین پنجره جمعیت و نقش آن در توسعه و  سبك زندگي و جمعيت با تاكيد بر مولفه هاي اسلامي،ايراني توسط پژوهشگران حوزه جمعیت ارائه شد.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.