سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاهراه بغلان، مزار شریف بار دیگر توسط طالبان بسته شد

طالبان مسلح مدعی شده اند که شب گذشته برای دومین بار طی یک ماه گذشته مسیر شاهراه اصلی بغلان ، مزار شریف را بسته اند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان مسلح اعام کرده اند که با حمله های گسترده خود و ایجاد کمین شاهراه بغلان ، مزار شریف را به روی ترافیک بسته اند.

این در حالی است که «ذبیح الله شجاع» سخنگوی فرماندهی پلیس بغلان گفته است، که نیروهای امنیتی حمله طالبان در این مسیر را دفع کرده و طالبان مسلح را مجبور به عقب نشینی کرده اند.

به گفته شجاع مسیر شاهراه بغلان – مزار شریف هم اکنون باز است و مسافرین از این مسیر تردد می کنند.

این در خالی است که برخی منابع در بغلان می‌گویند که طالبان حوالی ساعت ده شب گذشته بر پوسته های امنیتی در  روستای "عمرخیل” از مربوطات شهر پلخمری مرکز این ولایت حمله کرده و شاهراه بغلان- مزارشریف را بسته اند.

منابع محل نیز با تایید این رویداد به خبرنگاران گفته اند که با حمله طالبان، درگیری میان آنان و نیروهای امنیتی در ساحه عمرخیل پلخمری آغاز گردیده و این درگیری ها تا هنوز ادامه دارد.

ذبیح الله مجاهد نیز با نشر پیامی خبر از محاصره چند پسته امنیتی در مسیر شاهراه بغلان – مزار شریف را داده است.

اما سخنگوی پلیس بغلان این ادعای طالبان را در گفتگو با شفقنا رد کرده و می گوید طالبان مسلح برای خارج شدن از فشار نیروهای امنیتی خبرهای دروغ را به نشر می رسانند.

طی ماه گذشته اوضاع امنیتی شمال افغانستان به شدت نا امن گزارش داده شده و خبرهایی از سقوط برخی ولسوالی ها و بازپس گیری آن توسط نیروهای امنیتی افغان به گوش می رسد.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.