سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

خروج ۱۶۰ هزار خانوارکرمانی از تحت حمایت کمیته امداد

طی پارسال حدود ۱۶۰ هزار خانوار از طریق اشتغال از تحت حمایت کمیته امداد خراج شده اند و برای نخستین بار آمار خروجی امداد بیشتر از میزان ورودی آن بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمد امید، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان رسالت اصلی کمیته امداد را حرکت در جهت توانمندسازی خانواده های تحت حمایت عنوان کرد و گفت: سال ۹۰ حدود ۱۵ درصد از منابع امداد در سطح کشور به سمت فعالیت‌های زیربنایی و اساسی امداد می‌رفت، که این آمار در سال جاری به بیش از ۵۲ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در برنامه پنجم هر سال به طور میانگین کمیته امداد ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار خانوار را توانسته خودکفا و از تحت حمایت خارج کند، افزود: طی پارسال حدود ۱۶۰ هزار خانوار از طریق اشتغال از تحت حمایت کمیته امداد خراج شده اند و برای نخستین بار آمار خروجی امداد بیشتر از میزان ورودی آن بوده است.
امید با تاکید بر اینکه تاثیر اجتماعی که ایجاد اشتغال و توانمندسازی برای مددجویان کمیته امداد و دیگر افراد جامعه دارد، قابل چشم‌پوشی نیست، خاطرنشان کرد: میزان خروجی مددجویان از تحت حمایت کمیته امداد در سال گذشته به واسطه توانمند شدن ۱۱ درصد بوده است و این درحالی است که میزان ورودی به کمیته امداد پنج درصد بوده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال تصریح کرد: این شعار انگیزه مضاعفی به همه ما می‌دهد که با توان، انگیزه و برنامه قوی‌تر به سمت اهداف خود حرکت کنیم.
وی عمده مشکل کشور را اشتغال و بیکاری دانست و افزود: بهترین راه برون رفت از مسئله بیکاری توسعه مشاغل خرد و کوچک است و برای حل مشکل بیکاری جامعه باید به اشتغال های خرد و کوچک توجه جدی شود.
امید از افزایش حدود سه برابری منابع اشتغال استان کرمان طی امسال خبر داد وگفت: آمادگی داریم امسال ۱۸۰ میلیارد تومان منابع قرض الحسنه اشتغال در اختیار کمیته امداد استان کرمان قرار دهیم که با تخصیص این اعتبار امکان ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی برای استان فراهم می شود.
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.